جهان بین

بهترین شهر گردشگری دنیا برای معلولان

مسافران دارای معلولیت جسمی در زاگرب، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کرواسی، به‌زودی می‌توانند از طریق یک نقشه اختصاصی، ساده‌تر از قبل به گردشگری در سراسر شهر بپردازند.

معصومه حمیدپور

در نقشه جدیدی که به‌زودی در اختیار افراد دارای معلولیت جسمی زاگرب قرار خواهد گرفت، به طور ویژه مسیرهای هموار برای ویلچرنشین‌ها و سایر افراد مبتلا به اختلال‌های جسمی مشخص می‌شود. در نتیجه، این قشر می‌توانند راحت‌تر از قبل به رفت و آمد در مسیرهایی بپردازند که کمترین مانع را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد و بیشتر به مکان‌های دیدنی پایتخت کرواسی دسترسی پیدا کنند.

در نقشه گردشگری جدید که «بلو لاین» یا خط آبی نام دارد، ۱۲ جاذبه مهم در مرکز شهر مشخص خواهد شد، ضمن این‌که قابلیت دسترسی به بهترین مسیرهای تردد برای افراد سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار نیز فراهم می‌شود. علاوه بر این، طراحان نقشه در نظر دارند از میان تمام مسیرهای قابل دسترسی برای رفت و آمد افراد دارای معلولیت جسمی، مسیرهای برگزیده را با کمترین مانع و بیشترین امکان سرعت معرفی کنند.

به گزارش ایمنا طراحی نقشه جدید گردشگری زاگرب از ماه‌ها قبل آغاز شده است و به‌زودی تمام می‌شود و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این نقشه به صورت دیجیتال قابل دسترس خواهد بود، با این حال کاربران می‌توانند از طریق دانلود و پرینت نقشه به فرمت کاغذی آن نیز دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، دسترسی به نسخه کاغذی نقشه در تمام مراکز اطلاعات هیئت مدیره گردشگری زاگرب امکان‌پذیر خواهد بود و در نتیجه، گردشگرانی که از داشتن تلفن‌های همراه هوشمند محروم هستند نیز می‌توانند نقشه‌ها را برای خود تأمین کنند.

مدیران زاگرب امیدوار هستند با اقدام جدید خود، پایتخت کرواسی را در لیست بهترین و قابل دسترس‌ترین مقاصد گردشگری جهان قرار دهند که این امر به سهم خود در رونق گردشگری شهر، نقش مهمی ایفا خواهد کرد و اقتصاد رکود یافته ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ را رونق خواهد بخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا