ایران بین

نشتارودِ تنکابن؛اینجا ظاهرا بهشت است!

تنکابن یکی از شهرهای بسیار زیبای مازندران است که زیبایی‌های فراوانی در دل دارد. یکی از زیبایی‌های تنکابن مرداب نشتارود می‌باشد که از وسط بازار عبور کرده است.

مرداب نشتارود در پنج کیلومتری تنکابن و در مرکز شهر نشتارود قرار دارد. با سه کیلومتر طول و ۵۰ متر عرض، تقریبا تمام کوچه‌های شمالی جنوبی شهر نشتارود، به مرداب نشتارود منتهی می‌شود.

این مرداب که از جاهای دیدنی تنکابن به شمار می‌رود، محل تخم‌گذاری ماهی‌های کپور، سفید، کفال و اردک‌ماهی است و در فصل زمستان نیز می‌توان در آن شاهد مرغابی و خودکا بود. اگر به صید و صیادی علاقه دارید، می‌توانید مکانی زیبا، آرام و دل‌انگیز را در کناره‌های این مرداب بیابید.

یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و جذابی که برای طبیعت‌گردانان رقم‌زده مرداب نشتارود در شهرستان تنکابن است. این مرداب همچون مرداب‌های دیگر از موقعیت کم‌نظیری برای جلب توجه گردشگران به این منطقه محسوب ‌می‌شود. مرداب زیبای نشتارود که در مرکز شهر قرار دارد و از وسط بازار آن عبور می‌کند منظره‌ای زیبا را در برابر همگان به تصویر می‌کشد. این مرداب به دلیل تخم‌گذاری‌هایی که ماهی‌های این منطقه نظیر کپور، سفید، کفال و اردک ماهی دارند، توانسته برای اکثر علاقه‌مندان به صید ماهی مکانی آرام و دل‌انگیز به شمار رود و به‌عنوان مرکزی تفریحی موردتوجه عموم قرار بگیرد. در فصل زمستان، مرداب نیز محل زیستن مرغابی‌ها و خودکاها می‌شود و منظره‌ای زیبا از طبیعت این دیار را خلق می‌کند. مرداب نشتارود رودخانه‌ای وصف‌نشدنی است که از کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و سپس از مناظر دیدنی و جذابی چون جنگل‌ها و مزارع نشتارود می‌گذرد. همین اوامر می‌تواند دلیل بر انتخاب سفری خاطره‌انگیز برای گردشگران تور طبیعت گردی باشد.

اگر از علاقه‌مندان به صید و صیادی هستید، این امکان برایتان وجود دارد که در مکانی زیبا، آرام و دل انگیز به صید و ماهی گیری بپردازید. جدا از صید ماهی، می‌توانید پیک نیکی ساده میان طبیعت چشم‌نواز مرداب برپا کنید و از بودن در کنار همراهانتان لذت ببرید یا به گرفتن عکس‌های سلفی مشغول شوید تا بهترین لحظات خاطره‌ساز را برای خود رقم بزنید. اگر گذرتان به تنکابن افتاد، پیشنهاد می‌کنیم حتما یک قایق تهیه کنید و از زیبایی‌های اطراف مرداب نشتارود دیدن کنید. برای رسیدن این مرداب دیدنی، باید از مسیر جاده تنکابن به عباس آباد بروید تا به شهر زیبای نشتارود برسید. در سفرتان به استان مازندران از دیگر دیدنی های تنکابن غافل نشوید و سری به جنگل دو هزار سه هزار تنکابن بزنید.

حین گشتی که بین درختان سرسبز و سر به فلک کشیده می‌زنید، طبیعتی زیبا را می‌بینید که می‌تواند برای عاشقان طبیعت گردی گزینه‌ای مناسب باشد. اگر به تجهیزات کافی مجهز باشید، می‌توانید میان جنگل چادر بزنید و شبی بی‌نظیر را برای خود رقم بزنید. سفرتان به جنگل دو هزار سه هزار به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که پس از گشت و گذار در این منطقه جنگلی، می‌توانید راهی منطقه پرآب هرسنگ شوید و در چشمه‌های طبیعی آن تنی به آب بزنید. در ادامه بازدید از جاذبه های تنکابن، رفتن به آبشار تودارک را فراموش نکنید، آبشاری بلند که از دل صخره ها و کوه ها سرازیر می‌شود و بر جذابیت طبیعتِ این محیط می‌افزاید. آبشار سنگ بن چشمه، آبگرم فلکده، پل چشمه کیله، دشت دریاسر، ییلاق آغوزحال، دیگر دیدنی های تنکابن به شمار می‌روند که بازدید از هر کدامش برایتان لذت‌بخش خواهد بود، طوری که سفرتان را تکمیل‌تر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا