جهان بین

“ویتیر “عجیب ترین شهر جهان

شاید عجیب‌ترین شهر جهان ویتیر در آلاسکا باشد که کل جمعیت شهر که شامل ایستگاه پلیس، اداره پست و بیمارستان نیز می‌شود، تنها در یک ساختمان ۱۴ طبقه زندگی می‌کنند؛ اطراف این ساختمان محیط دلپذیری وجود دارد اما هوا در زمستان به طرز غیرقابل تحملی سرد می‌شود.

دلیل زندگی کردن این تعداد از افراد در یک برج ۱۴ طبقه، به سرمای بیش از حد منطقه در زمستان بازمی‌گردد به این صورت که ساکنین این منطقه ترجیح می‌دهند هر آن چه که نیاز دارند تا حد ممکن به آن‌ها نزدیک باشد تا در زمستان به مشکل برنخورند. لازم است بگوییم که پیدا کردن و مسیریابی شهر ویتیر برای افرادی که محلی هستند نیز مشکلات خودش را دارد. حدود ۳۰۰ نفر از مردم در این برج زندگی می‌کنند و از زندگی در این شهر کوچک بسیار راضی هستند.
این منطقه میان دریا و کوه‌ها قرار گرفته و گاهی بادهایی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌وزد و زمستان‌ها ارتفاع برف می‌تواند به بیش از ۷ متر برسد.
تنها راه ورود و خروج شهر، یک تونل تک لاین است که بیش از دو کیلومتر طول دارد و خودروها فقط می‌توانند هر ساعت یک‌بار در هر دو جهت حرکت کنند. این تونل در شب بسته می‌ماند تا صبح روز بعد کاملاً از دسترس خارج می‌شود.
این شهر زیر یک سقف، توسط ارتش ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم توسعه یافت و به عنوان یک بندر نظامی و پایگاه لجستیکی مورد استفاده قرار گرفت. این ساختمان به عنوان مقر مهندسین ارتش ایالات متحده طراحی شده بود و در سال ۱۹۵۷ تکمیل شد و در مجموع ۱۵۰ آپارتمان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا