گزارش آگهی

آشنایی با بافت زنانه و معرفی انواع و مدل های آن

یکی از سبک های پرطرفدار و محبوب در دنیای مد و لباس زنانه، بافت زنانه است.امروز درباره این مدل لباس پرطرفدار و انواع آن صحبت می کنیم.

یکی از سبک های پرطرفدار و محبوب در دنیای مد و لباس زنانه، بافت زنانه است که در آغاز فصل های سرد، بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند این نوع سبک را انتخاب کرده و بپوشند. این مدل از لباس به معنای واقعی پوشش بی زحمت و بدون دردسر در مقایسه با مدل های دیگر است. به همین علت از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار است و با زیبایی منحصر به فردی که دارد به یکی از رایج ترین انتخاب خانم ها در فصول سرد سال تبدیل شده است.
بافت زنانه انواع متنوعی دارد و بسته به نوع الیاف، ضخامت، طرح و نقش و کاربردها متفاوت است. امروزه طراحان و تولیدکنندگان این سبک از لباس با در نظر گرفتن سلیقه و نیازهای مشتریان و همچنین بهره بردن از به روزترین استاندارهای مد سال، انواع بافت زنانه اعم از پلیور، پیراهن بافت، ژاکت و … را به بازار عرضه می کنند. هدف از نوشتن این مقاله آشنایی با بافت زنانه و معرفی انواع و مدل های آن است تا شما بتوانید با الگوهای مناسب و خوبی از یک پوشش متفاوت را برای خود انتخاب کنید.

انواع بافت زنانه

از انواع بافت زنانه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. ژاکت بافتنی زنانه: یکی از محبوب ترین مدل هایی است که طرفداران زیادی دارد. دارای 2 مدل ماشینی و دست بافت است که مدل دست بافت آن ارزش بیشتری دارد و قیمت آن بالاتر از مدل های ماشینی است.

  2. مدل بافت گپ زنانه: به دلیل جنس سبک و گرمی که این مدل دارد، از مدل های پرطرفدار محسوب می شود و جزو اولین گزینه ها در فصل های پاییز و زمستان است.

  3. ژاکت زنانه بافتنی: ژاکت زنانه بافتنی از آن دسته لباس هایی است که انتخاب مناسبی برای فصل زمستان است. هر چه نوع بافت ریزتر باشد، ژاکت وزن کمتری داشته و سبک تر است. امروزه ژاکت های بافتنی اورسایز یکی از جذاب ترین استایل ها برای زمستان است.

  4. پلیور: یکی از بهترین مدل های بافت، پلیور می باشد که عامل اصلی تاثیر گذار در راحتی و گرم نگه داشتن پلیور، جنس آن است. معمولا جنس پلیورهای زنانه از پشم، کشمیر و نخ پنبه می باشد.

روش اندازه گیری ژاکت های بافتنی زنانه

ژاکت های بافتنی یکی از انواع بافت زنانه می باشند که بسیار محبوب و پرطرفدار هستند و در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرند. جلوه خاصی که این مدل به استایل شما می بخشد باعث شده است که طرفداران مخصوص به خود را داشته باشد. همانطور که می دانید چندین روش اندازه گیری ژاکت های بافتنی زنانه وجود دارد.
مرحله اول اندازه گیری سایز بالا سینه می باشد. در این مرحله متر را در زیر بغل و بالای سینه قرار می دهیم و عدد به دست آمده را یادداشت می کنیم.
مرحله دوم میزانی که دوست دارید ژاکت شما آزاد و گشاد باشد. معمولا ژاکت ها به اندازه 1 یا 2 سایز ( 3 تا 5 سانتی متر) گشادتر طراحی می شوند تا بتوانید در آن به اندازه کافی احساس راحتی داشته باشید. هنگامی که سایز مناسب را پیدا کردید، حال آن را به سایز بالا سینه خود اضافه کنید. به عنوان مثال اگر اندازه بالا سینه شما 38 است و شما می خواهید که 2 سایز به آن اضافه کنید، پس سایز شما 38 خواهد بود.

بهترین انتخاب انواع بافت زنانه

معمولا اکثر خانم ها هنگام خرید این مدل لباس دچار مشکل می شوند. برای اینکه بتوانید هنگام خرید بافت جذاب زنانه بهترین انتخاب را داشته باشید، نکات مهمی را در رابطه با این موضوع بیان می کنیم. برای داشتن بهترین انتخاب انواع بافت زنانه، باید به مواردی از جمله مناسبت، فصل، راحتی آن توجه فرمایید که در رابطه با هر کدام توضیحات مختصری می دهیم.

  • مناسبت

مهم است که بافتی که انتخاب می کنید با مناسبتی که در آن حضور خواهید داشت، سازگار باشد. مثلا برای مناسبت های رسمی می توانید از بافت های ترکیبی مجلسی انتخاب کنید.

  • فصل و جنس

فصلی که در آن هستید می تواند تاثیر زیادی بر انتخاب بافت شما داشته باشد. در ابتدای فصل بهار و پاییز بهتر است از بافت های ریزتر و سبک تر استفاده کنید که شما را کمتر گرم کند و در فصل زمستان از بافت هایی از جنس پشمی که خیلی بیشتر از جنس های دیگر شما را گرم نگه می دارد استفاده کنید.

  • راحتی

یکی از نکات مهم برای لباسی که انتخاب می کنید، احساس راحتی در آن است. همچنین باید با استحکام، انعطاف پذیری و دوام بالایی همراه باشد.

مدل های شیک بافت زنانه

امروزه مدل های شیک بافت زنانه در بسیاری از فروشگاه ها تولید و به فروش می رسد. تمامی خانم هایی که به لباس های بافتنی علاقه مند هستند، با فرا رسیدن پاییز و زمستان و آغاز فصل سرما به دنبال ایده های جدید و مدرن از بافت راهی فروشگاه های متعدد و بازار می شوند. از جمله لباس های بافتنی که می تواند هم با مد سال سازگار باشد و هم طبق سلیقه آن ها باشد می توان به پلیور، رویه بافت، پیراهن بافت، ژاکت و … اشاره نمود که از تنوع بالایی در طرح ها و رنگ ها برخوردار می باشند. این سبک از لباس به تنهایی می تواند سبک خاص و شیکی را به وجود آورد که نه خیلی زننده است و نه بسیار رسمی.
انواع بافت زنانه با استایل موقر و با ارزشی که دارد در عین سادگی و راحتی، پوششی فوق العاده زیبا را برای خانم ها به ارمغان می آورد.

کلام پایانی

همانطور که گفته شد انواع بافت زنانه امروزه در بین خانم ها بسیار محبوب واقع شده است و طرفداران مخصوص به خود را نیز دارد. در فصل پاییز، زمستان و اوایل بهار انواع مدل های بافت از آیتم های اصلی برای ساخت یک استایل شیک می باشند. همچنین در این مقاله به انواع بافت ها با کاربردهای مخصوص به خود اشاره شد. سپاس از شما دوستان عزیز که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا