خبرنامه

گردشگری ژاپن، ارزان‌ترین در دهه‌های اخیر

ایسنا/خراسان رضوی میزان گردشگری ژاپن در ماه جولای با ۲.۳ میلیون بازدیدکننده پس از همه‌گیری به اوج خود رسید.

به نقل از رویترز، آمارهای رسمی نشان داد که تعداد بازدیدکنندگان ژاپن در ماه جولای به بالاترین میزان خود از زمان همه‌گیری رسیده است زیرا ضعیف‌ بودن ین باعث تقویت گردشگری و کمک به افزایش رشد گردشگری در سومین اقتصاد بزرگ جهان شده است.

سازمان ملی گردشگری ژاپن اعلام کرد که تعداد بازدیدکنندگان خارجی برای تجارت و تفریح در ماه گذشته به ۲.۳۲ میلیون نفر رسید که ۱۲ درصد نسبت به ماه ژوئن، زمانی که مسافران برای اولین‌بار از ژانویه ۲۰۰۰ از مرز ۲ میلیون نفر عبور کردند، افزایش یافته است.

با این حال، پیش از شیوع کووید-۱۹ که منجر به محدودیت سفر در سراسر جهان شد، هنوز هم ۲۲ درصد نسبت به ماه جولای ۲۰۱۹ کاهش داشته است.

مسافران ژاپن از کاهش نرخ ارز استفاده می‌کنند که تعطیلات را به ارزان‌ترین گردشگری دهه‌های اخیر تبدیل کرده است. داده‌ها نشان می‌دهد که مسافران ورودی از ایالات‌متحده، اروپا، استرالیا و خاورمیانه در حال حاضر بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری هستند.

داده‌ها نشان داد که اقتصاد ژاپن در دوره آوریل تا ژوئن رشد سالانه ۶ درصدی داشته است که بسیار سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت شده است که به کمک صادرات قوی خودرو و ورود گردشگران به این کشور کمک می‌کند.

ژاپن در سال ۲۰۱۹ دارای رکورد ۳۲ میلیون بازدیدکننده شد و نخست‌وزیر ژاپن، فومیو کیشیدا امیدوار است که بهبود این صنعت سالانه ۵ تریلیون ین (۴۶.۶ میلیارد دلار سنگاپور) به اقتصاد اضافه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا