ایران بینقاب امروز

هیسپان تی وی تماشاگرانش را به «ایرانگرد»ی دعوت کرد

سفر به سیراف با جواد قارایی

مستند «ایرانگرد» به تهیه‌کنندگی و اجرای جواد فارابی به شهر سیراف و معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهر می پردازد.

به گزارش گردش تفریح به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند «ایرانگرد» که با نگاهی متفاوت به معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور، مخاطبان خود را به میان عشایر و مردمان ییلاقی و غارنشین شهرها و روستاهای ایران می برد، در این قسمت شهر سیراف در استان بوشهر را برگزیده است.

سیراف شهری باستانی واقع در بخش مرکزی شهرستان کنگان در استان بوشهر و یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی این استان محسوب می شود. سیراف یکی از قدیمی‌ترین بنادر ایران است که زمانی دارای رونق فراوانی بود.

این شهر باستانی با معماری خاصی خود بسیار شبیه به روستای ماسوله در شمال کشور است. همچنین، گورستان های بازمانده از پیروان دین های گوناگون در این شهر باستانی نشانگر آزادی دینی این بندر ایرانی کهن است.

با توجه به حضور تمدن ها، اديان و مذاهب مختلف و زندگي مسالمت آميز در كنار يكديگر، سيراف را شهر گفت و گوي تمدن ها نيز مي نامند. هم اكنون چهار اثر تاريخي سیراف شامل قبور سنگي و چاه‌ها، گور سيبويه، مسجد جامع و قلعه نصوري به ثبت ملي رسيده است.

مستند « ایرانگرد» محصول شبکه یک سیما، با زبانگردانی اسپانیایی، روز چهارشنبه پنجم خردادماه ساعت 04:00بامداد به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا