گوناگون

نحوه ارسال پیامک تخلفات رانندگی برای مالک خودرو چگونه است؟/ با برگ جریمه‌‌های اشتباهی خود چه کنیم؟

سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور؛ رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره نحوه ارسال پیامک تخلف پس از ارتکاب جرم برای رانندگان خودرو اظهار کرد: برابر ماده ۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، ابلاغ تخلفات رانندگان وسایل نقلیه به‌صورت تسلیمی، الصاقی و … به آنان ارسال خواهد شد و در صورتی که توقیف کردن وسیله نقلیه مقدور نباشد یا تخلف با تجهیزات الکترنیکی ثبت شده باشد، مراتب به نحو مقتضی به اطلاع دارندگان وسیله نقلیه اعلام می‌شود.

وی افزود: با توجه به بند (ح) تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب مجلس شورای اسلامی، تخلفات و جریمه‌های رانندگی بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی جمهوری اسلامی ایران از طریق پیامک به مالکان خودرو‌ها اعلام می‌شود.

عضویت در سامانه ارسال پیام اعلام تخلف

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا درباره نحوه عضویت رانندگان  در سامانه ارسال پیامک اعلام تخلف گفت: تخلفات ثبت شده توسط ماموران راهنمایی و رانندگی فراجا از طریق تمام تجهیزات الکترونیکی یا دستی برابر بند (ح) تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ محترم شورای اسلامی از طریق پیامک به تلفن همراه ثبت شده در سامانه شماره‌گذاری به مالکان وسایل نقلیه اعلام می‌شود.

ابراهیم‌پور تصریح کرد: در صورتی که شماره تلفن همراه مالکان وسایل نقلیه در هنگام تعویض پلاک یا نقل و انتقال تغییر کرده یا شماره تلفن همراه آنان در سامانه شماره‌گذاری ثبت نشده باشد، می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به تمام مراکز تعویض پلاک سراسر کشور نسبت به بروز‌رسانی و ثبت شماره تلفن همراه خود اقدام یا از طریق ورود به وبگاه راهور ۱۲۰ به آدرس اینترنتی (https://rahvar120.ir) نسبت به اصلاح و به‌روزرسانی اطلاعات جدید از طریق سامانه ” سخا” اقدام کنند.

اعتراض رانندگان به تخلفات اشتباهی

این مقام ارشد انتظامی درباره نحوه اعتراض رانندگان به تخلفات اشتباهی و تمهیدات پلیس راهور برای این مسئله گفت: گاهی اتفاق افتاده است که خودروی تعدادی از رانندگان بدون حضور در مکان و زمان مشخص جریمه شده‌ که این موضوع به ۲ دلیل مبنی بر پوشانده و مخدوش کردن پلاک خودرو از سوی تعدادی از رانندگان و یا اشتباه سهوی پلیس صادرکنند جریمه می‌تواند باشد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا متذکر شد: اگر فردی به جریمه رانندگی که برای پلاک خودروی خود صادر شده، اعتراض داشته باشد می‌تواند برابر ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به همراه مستندات و مدارک خود برای رسیدگی به موضوع، ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ ثبت شده یا تاریخ ابلاغ در قبض جریمه‌ای که به اطلاع وی می‌رسد اعتراض خود را از طریق مراجعه به دفاتر و مراکز ” پلیس ۱۰+ ” یا با مراجعه به مرکز اجرائیات راهور سراسر کشور مطرح کند که در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و نتیجه آن،  از طریق پیامک به مالک وسیله نقلیه ارسال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا