ایران بین

جنگل ابر ماسال کجاست ؟

اگر به استان گیلان رفته اید و می خواهید بدانید جنگل ابر ماسال کجاست و چه جاذبه های گردشگری دارد با ما در این متن همراه باشید.

سلام نو:در استان گیلان زیبایی های بی نظیری وجود دارد که هر ساله افراد زیادی را جذب می کند. بسیاری از افرادی که به استان گیلان می روند مایل هستند بدانند که جنگل ابر ماسال کجاست و چگونه باید به این جنگل بروند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد جنگل این است که همیشه در مه قرار می گیرد و همین ویژگی زیبایی و جذابیت آن را چندین برابر کرده است. این جنگل در مرتفع ترین قسمت قرار گرفته و به همین دلیل شما می توانید همیشه مه را در این جنگل مشاهده کنید. در بسیاری از مکان ها به دلیل شرایط جوی منحصر به فرد و ارتفاع زیاد این اتفاق می افتد که توده های ابر به یکدیگر وصل می شوند.

موقعیت جغرافیایی جنگل ابر ماسال

برای اینکه موقعیت مکانی جنگل ابر ماسال را بدانید باید به خوبی جزئیات این جنگل را مورد بررسی قرار دهید. ییلاق جنگلی ماسال در قسمت غربی استان گیلان قرار گرفته است. این ییلاق 1489 متر از سطح دریا فاصله دارد. از آنجایی که طبیعت این جنگل بسیار خاص و بی نظیر است، بیشتر افراد را جذب می کند. جنگل ابر در شهر ماسال می باشد که بسیاری از افراد آن را به عنوان اقیانوس ابر می شناسند. برای اینکه به این جنگل بروید باید وارد جاده جنوب غربی ماسال شوید. حدود 25 کیلومتر باید جاده کوهستانی را رد کنید تا به جنگل برسید. اقامتگاه ها و کلبه های چوبی زیادی در این منطقه وجود دارد. در واقع بسیاری از افراد مایل هستند که در این جنگل اقامت داشته باشند. به همین دلیل اقامتگاه ها را برای اسکان انتخاب می نمایند.

بهترین اقامتگاه های جنگل ابر ماسال کجاست ؟

برای اینکه بدانید بهترین اقامتگاه های جنگل ابر ماسال کجاست باید به درون جنگل بروید. زمانی که وارد جنگل می شوید می توانید اقامتگاه ها و کلبه های زیادی را مشاهده کنید که هر یک از آنها برای اقامت گزینه مناسبی هستند. هر یک از اقامتگاه ها ویژگی ها و امکانات متنوعی دارند. بنابراین شما باید به خوبی ویژگی ها و مشخصات آنها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یکی از بهترین اقامتگاه ها را رزرو نمایید. برخی از اقامتگاه ها دارای آلاچیق و پارکینگ هستند. اگر می خواهید تجربه ای بی نظیر این جنگل داشته باشید بهتر است که مرتفع ترین اقامتگاه ها را انتخاب کنید. چرا که زمان بیدار شدن در این اقامتگاه ها می توانید خودتان را در میان ابرها پیدا کنید که این حس بسیار لذت بخش است.

بهترین زمان سفر به جنگل ابر ماسال

اکنون که به خوبی موقعیت مکانی جنگل ابر ماسال را یاد گرفتید باید بدانید که چه زمانی بهترین زمان سفر به این جنگل می باشد. شما می توانید در فصل بهار و تابستان این جنگل را برای گردشگری انتخاب کنید. به طور کلی باید بدانید که ارتفاعات در فصل بهار و تابستان آب و هوای بهتری دارند. در فصل زمستان و پاییز دمای هوا کاهش پیدا می کند و همین مسئله موجب شدت سرما می شود. همچنین باید بدانید که در فصل زمستان و پاییز، بارندگی در این جنگل زیاد است. به همین دلیل شاید نتوانید اقامت لذت بخشی در جنگل داشته باشید. برای اینکه از زیبایی ها و جذابیت جنگل لذت ببرید پیشنهاد می دهیم که فصل بهار و تابستان را برای رفتن به جنگل انتخاب کنید.

جنگل ابر ماسال کجاست و چه وسیله هایی باید با خودمان به جنگل ببریم ؟

بسیاری از افرادی که نمی دانند جنگل ابر ماسال کجاست، بدون شک در مورد وسیله های مورد نیازشان در این جنگل هم اطلاعات ندارند. اگر شما می خواهید در این جنگل اقامت داشته باشید باید وسیله های مورد نیاز را همراهتان ببرید. در واقع لباس گرم، کفش مناسب، وسیله های شخصی و … به عنوان مهمترین وسیله هایی هستند که شما باید آنها را همراه خود ببرید. دقت داشته باشید که هر یک از وسیله های مورد نیازتان را جا نگذارید. چرا که شاید به آنها نیاز پیدا کنید. گوشی تان را حتما همراه خود ببرید تا از فضای زیبای جنگل عکس بگیرید. اگر می خواهید سردتان نشود حتما باید لباس گرم همراه خود داشته باشید.

با چه ماشینی باید به جنگل ماسال برویم ؟

پیدا کردن موقعیت مکانی جنگل ابر ماسال آسان است. به همین دلیل شما به راحتی می توانید این جنگل را پیدا کنید و از اقامت در جنگل لذت ببرید. شما می توانید همراه با ماشین شخصی خود و یا با اتوبوس به این جنگل بروید. البته که باید بدانید برای رفتن به مرتفع ترین اقامتگاه های جنگل باید ماشین خود را در قسمت پایین جنگل پارک کنید. شما باید تا مرتفع ترین بخش این جنگل پیاده روی نمایید. به طور کلی بسیاری از افرادی که با تورهای گردشگری به این جنگل می روند می توانند با اتوبوس سفر نمایند. محدودیت خاصی برای سفر به این جنگل ندارید.
زیبایی های جنگل ابر ماسال موجب شده که هر ساله افراد زیادی به این جنگل بروند. به طور کلی جنگل های زیادی هستند که در مه قرار می گیرند و این مسئله محبوبیت آنها را چندین برابر می کند. جنگل ابر ماسال هم به عنوان یکی از جنگل های قرار گرفته در مه شناخته می شود که بهترین مکان گردشگری استان گیلان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا