گوناگون

درمانگر قطعی ریزش مو و طاسی/روغن این گیاه روی کف دست هم بریزد مو می روید

کندش یکی از موثرترین گیاهان دارویی بر شمرده می‌شود. خواص شگفت انگیز گیاه کندش می‌تواند هر شخصی را به سمت مصرف آن ترغیب نماید
کندش گیاهی با طبع گرم و خشک می‌باشد که در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جملع سینوزیت کاربرد دارد، ولی از مهم‌ترین کاربرد‌های آن میتوان تقویت پیاز مو را بر شمرد.
کندش یکی از موثرترین گیاهان دارویی بر شمرده می‌شود. خواص شگفت انگیز گیاه کندش می‌تواند هر شخصی را به سمت مصرف آن ترغیب نماید که از خواص آن می‌توان به خاصیت درمانی کندش مانند درمان سینوزیت، درمان ریزش مو، رشد مژه، رشد ابرو، رفع بی حسی دست و پا، رفع بیهوشی‌های ناشی از حملات صرع و خشم، تسکین درد‌های مفصلی و عضلانی و مفید برای پوست اشاره کرد.

کندش و ریزش مو

ریشه‌ی این گیاه دارای آلکوئید‌های سمی مثل veratrin می‌باشد بنابراین ریشه این گیاه تقریبا سمی است و مقدار ۱ تا ۲ گرم آن می‌تواند مرگ آفرین باشد و استفاده خوراکی آن هرگز توصیه نمی‌شود.
این گیاه در ترکیبات پماد‌هایی که برای درد‌های عصبی، رماتیسم و ماساژ درمانی استفاده می‌شوند کاربرد دارد.

روغن کندش چگونه تهیه می‌نمایند؟
تهیه روغن کندش فرآیندی مشکل است و نیازمند هزینه و زمان زیادی می‌باشد. روغن گیری از این گیاه در لابراتور‌های مجهز دارو سازی صورت می‌گیرد و از دستگاه عصاره گیر و بن ماری همراه یک روغن پایه مانند روغن زیتون یا کنجد به این منظور استفاده می‌شود. اصل روغن این گیاه زرد رنگ می‌باشد.

موارد استفاده کندش

۱-کندش درمان شفا بخش سینوزیت:
کندش را می‌توان در زمره بهترین گیاهان جهت درمان مبتلایان به سینوزیت به شمار آورد.
تحقیقات مکرر روی این گیاه نشان میدهد از آن جایی که بوییدن این گیاه باعث می‌شود بیماران مبتلا وادار به عطسه‌های مکرر شوند، در نتیجه این عطسه‌ها باعث باز شدن مجاری تنفسی و خروج ترشحات سینوس‌ها می‌گردد.

۲-روغن کندش دشمن سر سخت ریزش مو:
از اصلی‌ترین خواص روغن کندش جلوگیری از ریزش مو می‌باشد و می‌توان این روغن را از بهترین درمان‌های گیاهی ریزش مو معرفی نمود. در طب سنتی به خاصیت کندش برای موی سر توجه ویژه شده است.

۳-رفع بی حسی دست و پا با روغن کندش:
روغن کندش طبعی گرم دارد و به رفع بی حسی دست و پا کمک فراوانی می‌کند. در گذشته از خواص این روغن برای درمان فلج و لقوه نیز بهره می‌بردند.
۴-رفع بیهوشی‌های ناشی از حملات صرع و خشم با روغن کندش:
از آن جایی که استفاده از روغن کندش به تحریک بینی کمک می‌کند، چکاندن چند قطره روغن کندش در داخل سوراخ بینی می‌تواند در به هوش آوردن افرادی که در اثر صرع یا خشم بیهوش شده اند کاربرد گسترده‌ای داشته باشد.

کندش و ریزش مو

۵- تسکین درد‌های مفصلی و عضلانی با روغن کندش:
روغن کندش با خاصیت ضد التهاب خود می‌تواند التهابات را تا حد زیادی کاهش دهد؛ بنابراین استفاده آن در تسکین درد‌های مفصلی و عضلانی می‌تواند موثر واقع شود.

۶- استفاده از روغن کندش برای پوست:

روغن کندش می‌تواند به کاهش چین و چروک پوست صورت کمک شایانی کند. هم چنین استفاده از این گیاه برای درمان بعضی از بیماری‌های پوستی تجویز می‌شود.

مضرات کندش (موارد احتیاطی و منع مصرف)

همانطور که پیش‌تر گفته شد کندش طبعی گرم دارد بنابر این افراد گرم مزاج بایستی در مصرف آن احتیاط کنند. در غیر این صورت عوارضی مثل تشنگی مفرط و اختلال حواص به سراغ آن‌ها خواهد آمد.

از آنجایی که این گیاه دارای ترکیبات سمی می‌باشد توجه لازم برای دور از دسترس بودن آن از کودکان را لحاظ نمایید.

توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف کندش برای ریه‌ها مضر می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا