ایران بین

سفر به جواهر استان فارس را از دست ندهید!

کهکران در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر اردکان (مرکز شهرستان سپیدان) و ۱۲۰ کیلومتری شهر شیراز (مرکز استان فارس) قرار دارد.

روستای کهکران با جمعیت ۴۴۵ نفر در میانه کوه‌ های زاگرس و جنگل ‌های زیبای بنه، بادام کوهی و بلوط، مقصد جذاب و بکری برای گردشگران و طبیعت دوستان است.

مسیر دسترسی به روستا یک جاده آسفالته پیچ در پیچ کوهستانی با چشم انداز رودخانه و باغات میوه می باشد. کهکران از لحاظ جغرافیایی بین دو جاذبه طبیعی بهشت گمشده و شهرستان سپیدان قرار گرفته و امکانات گردشگری مناسبی از جمله کمپ ‌های موقت دارد. چشمه های پر آب و درختان کهنسال و چشم اندازهای بدیع نیز زیبایی خاصی به این منطقه داده است.

این روستا در دره‌ ای سرسبز و پرآب در نزدیکی کوه رُنج قرار گرفته و دارای آب و هوایی سردسیری است. جریان آب این دره به سمت شمال و به سوی دشت ساران است تا از طریق تنگه گنبیل، راهی رودخانه کر شود. مردم این منطقه بیشتر به زبان ترکی و لری محلی صحبت می کنند و اغلب ساکنان روستا با سواد می باشند.

بهترین زمان سفر به کهکران

منطقه کهکران سپیدان با آب هوایی سرد و کوهستانی برای کوهنوردی بسیار مناسب است و بهترین زمان برای بازدید از این روستای زیبا فصل بهار و تابستان است. سایت یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی، با ارائه فهرست اقامتگاه های بوم گردی، کوهستانی، خانه های بومی و محلی کهکران سپیدان امکان رزرو آسان و مقرون به صرفه ای را برای شما فراهم می کند.

جاذبه های گردشگری و سوغات کهکران

گردشگران در سفر به کهکران می توانند با دیدن جاذبه طبیعی بهشت گمشده و اقامت در اقامتگاه های بوم گردی روستا سفر متفاوتی را تجربه کنند. در این روستا می توان از نزدیک با زندگی عشایری و سیاه چادرهای جذاب آنها آشنا شد. همچنین بازدید از معماری سنتی و آشنایی با آیین بومی و محصولات کشاورزی از دیگر جاذبه های روستای کهکران می باشد. کهکران در شب هم زیبایی‌های منحصر به فردی دارد و به دلیل اینکه مکانی بکر محسوب می‌شود می‌تواند برای علاقه‌ مندان به آسمان شب نیز جذاب باشد.

در نزدیکی این روستا تنگ گمبیل واقع شده که شهرت فراوانی دارد و طبیعت دوستان زیادی از آن دیدن می کنند. در سفر به کهکران می توانید گلیم و گبه را که از مهمترین صنایع دستی این روستا هستند، برای دوستان و آشنایان خود به ارمغان ببرید. سیب و گردو نیز مهمترین محصولات کشاورزی کهکران هستند که مورد علاقه گردشگران نیز قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا