ایران بینتفریح

تونلی به بهشت

از معروف‌ترین دیدنی‌های رامسر به حساب می‌آید. یکی از بکرترین و زیباترین مسیرهای جنگلی در شمال ایران است. از محبوب‌ترین مناطق جنگل‌نوردی ایران است.

جنگل مه‌آلود دالخانی مجموعه‌ای از جذابیت‌های طبیعت مانند آبشار، رودخانه و دریاچه، مناظر کوهستانی و دریای ابر را پیش روی شما قرار می‌دهد تا عیشتان را کامل کند. به این مکان دالان بهشت می‌گویند؛ چرا که درختان تودرتوی سرسبز، در بستری از مه احاطه شده‌اند و منظره‌ای شبیه دالانی پیچ‌درپیچ را به وجود آورده‌اند. این منظره اسرارآمیز چه چیزی از یک دالان بهشتی کم دارد؟

پارک جنگلی دالخانی

جایی در این جنگل هست که درختان جنگلی شما رو احاطه می‌کنن و برای رفتن به ادامه مسیر سوق میدن. این پارک کمی بالاتر از مسیر انحرافی سد میجران قرار گرفته. در این پارک جنگلی می‌تونی بین درختان کمپ بزنی و از امکانات رفاهی که برای طبیعت گردی فراهم شده، استفاده کنی. ارتفاع این پارک جنگلی از سطح دریا ۱۱۰۰ متر هست.

آبشار سیاسرت

در مسیر جاده جنگلی دالخانی، قبل از رسیدن به روستای گرسماسر، آبشار سیاسرت وجود داره. این آبشار از کوه سماسوس سرچشمه می‌گیره و به کوه‌ها و جنگل‌های اطراف می‌ریزه. خیلی از افراد اهل دل حتی با رسیدن به این آبشار به زیر اون میرن تا دوش طبیعی رو تجربه کنن! البته، آخرین نقطه ماشین‌روی این آبشار حدود ۱۰ کیلومتر با پارک جنگلی فاصله داره پس برای رسیدن به اون باید حدود یک ربع پیاده‌روی داشته باشی. این آبشار زیبا،‌ حدود ۳۰۰ متر پایین‌تر از جاده اصلی جنت رودبار قرار داره.

دریاچه سد میجران

هنگام وارد شدن به جاده جنگل دالخانی در همان ابتدا به سه راهی شستا بر می خورید که با رفتن به مسیر سمت راست این سه راهی به یکی از زیباترین سدهای ایران با طبیعتی تماشایی به نام سد میجران می رسید. این سد در دل طبیعتی بکر قرار گرفته و محلی مناسب برای گذران یک روز عالی در کنار خانواده و دوستان را برای شما به وجود آورده است. گفتنی است راه رسیدن به این سد کمی دشوار است، اما طی کردن این مسیر و تماشای منظره‌ی بینظیر سد میجران ارزش این سختی را دارد.

حیوانات جنگل دالخانی

این جنگل زیستگاه گونه های وحشی همچون خرس، شغال و غیره می باشد. البته حشرات خطرناکی هم در این جنگل وجود دارند. پس اگر قصد کمپ زدن در این مکان را دارید مراقب حشرات باشید.

بهترین زمان سفر به جنگل دالخانی

هر فصل جنگل زیبایی خاص خود را دارد، دالخانی شاید از معدود جاهایی باشد که نتوان با قطعیت پیشنهادی از بهترین فصل سفر ارائه داد.

بیدار شدن درختان از خواب زمستانی، جوانه زدن شکوفه‌های گل، نوازش نسیم و آفتابی ملایم در فصل بهار این جنگل را به یک مکان دل‌انگیز تبدیل می‌کند.

در فصل تابستان هوای کوهستانی قدری از سوزش آفتاب تابستانی کم می‌کند و می‌توانید از هوای گرم و شرجی شهر به این مکان خنک پناه ببرید. دیدن درختان به بار نشسته میوه در هوای مطبوع لحظات هیجان‌انگیزی را در سفر شما به وجود می‌آورد.

پادشاه فصل‌ها، پاییز که دیگر هیچ، مناظر پاییزی هزار رنگ با نوای برگ‌های بر زمین ریخته شده تصاویر بی‌نظیری از طبیعت را برای خلق عکس‌های پاییزی ایجاد می‌کنند. البته باید در نظر داشت که در این فصل به دلیل بارندگی و گل‌آلود شدن مسیر حواستان به تجهیزات مورد نیاز رانندگی باشد.

اگرچه جنگل دالخانی در زمستان سوز و سرما در آن حاکم می‌شود اما نمی‌توان از لذت یک سفر زمستانی در دالان بهشت به‌راحتی گذشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا