ایران بینتفریح

بیشه عروس هزار رنگ ایران

روستای بیشه از زیباترین روستاهای لرستان و جاهای دیدنی اطراف دورود می باشد که اکثر ایرانی ها آن را با نام آبشار بیشه از زیباترین آبشارهای طبیعی ایران می شناسند.

 

از سوی سازمان جهانی جهانگردی روستای بیشه در استان لرستان در فهرست ۸ روستای مهم جهان قرار گرفته و بزودی ثبت جهانی خواهد شد.
آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبای استان لرستان است که در منطقه‌ای کوهستانی و در دامنه‌های رشته کوه زاگرس جای گرفته است. این آبشار در شهرستان دورود قرار دارد. دورود از شمال با شهرستان سربند و از شمال غربی با بروجرد همسایه است، از شرق نیز به ازنا، از جنوب به الیگودرز و از غرب به شهرستان خرم‌آباد منتهی می‌شود.

آبشار بیشه در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دورود، در دهستان سپید دشت و در روستای به همین نام قرار دارد. فاصله‌ این آبشار تا شهر خرم‌آباد ۶۵ کیلومتر است. در شرق بیشه تپه‌های کلاه‌کوه و در شمال آن کوه «ازگن» وجود دارد. راه‌آهن تهران–خوزستان نیز از نزدیکی این مکان عبور می‌کند.

بهترین زمان سفر به آبشار بیشه

بدون شک فصل بهار و طراوت و سرسبزی این فصل بهترین زمان برای رفتن به بیشه و دیدن این آبشار زیبا در دل طبیعت است. همچنین در فصل پاییز به‌دلیل رنگارنگی درختان، این مکان زیبایی خاصی دارد و محو تماشای مناظر چشم‌نواز آن خواهید شد. در زمستان نیز یخ زدن آبشار صحنه‌ای دل‌نواز را ایجاد می‌کند و دیدن آن در این زمان خالی از لطف نیست.

تفریح و خوشگذرانی

1- تماشای مناظر طبیعی و لذت بردن از طبیعت اطراف
2- اسب سواری
3- عکاسی
4- گشت در طبیعت اطراف آبشار
5- گشت در روستای بیشه

در لیست جاذبه های طبیعی روستای بیشه علاوه بر آن آبشار ده ها چشمه جوشان، پوشش گیاهی بی نظیر از درختان بلوط، گردو، چنار، گونه های نادر جانوری نظیر عقاب دم سفید و لینگ سوسیلینگ، رودخانه های چهارفصل ریز و درشت همچون رودخانه سزار دورود و مسیرهای کوهنوردی چشم نواز اشاره کرد.

دسترسی به بیشه

مسیر دسترسی به آبشار بیشه خود حکایت مفصلی از طبیعت خیره‌کننده سرزمین آبشارها است. برای رسیدن به آن ابتدا باید به یکی از شهرهای خرم‌آباد یا دورود بروید. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید ادامه مسیرتان چگونه انجام شود.

امکان سوارشدن در قطاری که بر مسیر ریلی زیبایی می‌تازد، زیبایی وعده داده‌شده را توأم با لذت بیشتری می‌کند؛ چراکه مسیر کاملاً مشرف بر کوهستان سرسبز زاگرس است. این یعنی شما به تماشای یکی از حیرت‌انگیزترین و چشم‌نوازترین خطوط ریلی دعوت‌شده‌اید؛ و اما در مورد استفاده از خودرو شخصی برای رسیدن به آبشار بیشه باید آگاه باشید که اگر از دورود راهی آبشار می‌شوید راهی بسیار طولانی‌تر در پیش دارید.

اگر هم خرم‌آباد را به‌عنوان مبدأ حرکت خود انتخاب می‌کنید، نمی‌توانید از طریق قطار مسیر را ادامه دهید و ناچارید پس از پیمودن مسافت ۶۵ کیلومتری در جاده آسفالت شده به مقصد مورد نظر خود خواهید رسید.

امکانات آبشار بیشه لرستان

در اطراف آبشار بیشه امکانات متعددی برای راحتی مسافران فراهم شده است. در ادامه تعدادی از این امکانات را نام می‌بریم.

بوفه و بازارچه‌های بومی
پلاژهای اقامتی
رستوران
تلفن
خانه بهداشت
سکوی استراحت گردشگران
چادر اسکان مسافران
پارکینگ
سرویس بهداشتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا