خبرنامه

تصمیم جدید «بوتان» برای گردشگری

مقام‌های «بوتان» قصد دارند برای جذب گردشگران بیشتر، هزینه ورودی روزانه را به نصف کاهش دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ‌ سرزمین هیمالیایی «بوتان» ‌ قصد دارد ورودی روزانه ۲۰۰ دلاری گردشگران را برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر کاهش دهد و از این طریق به صنعت گردشگری، که هنوز پس از پایان محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری‌ کرونا بهبود پیدا نکرده است، ‌ رونق ببخشد.

مقام‌های «بوتان» ‌ هزینه‌ای را که با عنوان «هزینه توسعه پایدار» به ازای هر شب اقامت از بازدیدکنندگان دریافت می‌کردند پس از پایان محدودیت‌های کرونا در سپتامبر سال گذشته از ۶۵ دلار به ۲۰۰ دلار افزایش داده و اعلام کرده بودند که این هزینه‌ها برای اقداماتی صرف می‌شود که ردپای کربنی بازدیدکنندگان را از بین می‌برند.

بر اساس بیانیه‌ای که دولت «بوتان» روز جمعه منتشر کرده است، ‌ لزوم پرداخت هزینه ۱۰۰ دلاری به ازای هر شب از ماه سپتامبر اعمال خواهد شد و تا چهار سال ادامه خواهد داشت.

«بوتان» ‌ که چندین نسل منزوی شده بود، ‌ در سال ۱۹۷۴ میلادی به روی گردشگران باز شد و در همان سال ۳۰۰ بازدیدکننده جذب کرد. شمار بازدیدکنندگان در سال ۲۰۱۹ به ۳۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش پیدا کرد و به نسبت سال ۲۰۱۸ حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد.

«بوتان» همیشه نسبت به تأثیر ازدحام گردشگران محتاط بوده و برای حفظ کوهستان، کوه‌نوردی را ممنوع کرده است.

با این حال، مقام‌های «بوتان» امیدوارند سهم حوزه گردشگری از اقتصاد ۳ میلیارد دلاری آن را از ۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهند.

در ماه ژوئن بود که مقامات مقررات درباره مدت و هزینه‌های اقامت را کاهش دادند، ‌ اما افزایش شمار بازدیدکنندگان طبق انتظارات پیش نرفت.

به گفته یک مقام گردشگری «بوتان»، ‌ بیش از ۵۶ هزار گردشگر از ماه ژانویه تاکنون از این کشور بازدید کرده‌اند که ۴۲ هزار نفر آن‌ها را هندی‌ها تشکیل داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا