ایران بینتفریح

ساحل بنود ؛ عجیب ترین ساحل ایران

ساحل بنود عسلویه صخره‌هایی بلند و عمودی دارد. امواج دریای زیبا با شکوه و صلابت به صخره‌ها می‌خورند و صحنه‌های جذابی ایجاد می‌کنند.

ساحل زیبای بنود در مجاورت روستای بنود و در ۳۵ کیلومتری عسلویه استان بوشهر قرار دارد. این ساحل زیبا در جنوبی‌ترین نقطه از استان بوشهر جای گرفته است و می‌توانید آن را در ۶ کیلومتری چاه مبارک شهرستان عسلویه پیدا کنید.

ساحل بنود عسلویه کجاست؟

ساحل بنود یکی از بکرترین و جذاب‌ترین ساحل‌های استان بوشهر است و آنچه باعث تمایزش با دیگر سواحل می‌شود، وجود یک غار ساحلی در آن است. غار ساحلی بنود از دو قسمت تشکیل شده است؛ بخش ابتدایی آن دهانه نسبتا کوچکی دارد، اما پس از ورود شما دهانه بزرگتری را می بینید که از آب پر شده است. میزان آب داخل غار به اندازه‌ای است که حتی برای آبتنی هم مناسب است. اما دیدنی‌ترین قسمت مربوط به زمانی است که شما از داخل غار به ورود امواج و نور خورشید در آن نگاه می‌کنید. دهانه غار ساحلی بنود یک مکان عالی برای عکاسی محسوب می‌شود.

غار بنود کجاست؟

در کشور ما غارهای بسیاری وجود دارد، از جمله غارهای آبی یا غارهای نمکی، اما دیدن یک غار دریایی و ساحلی از آن دست تجربه‌های نابی است که همیشه رخ نمی‌دهد. غارهای ساحلی یا دریایی در اصل به وسیله امواج و فرسایش صخره‌های ساحلی شکل می‌گیرند و یکی از نشانه‌های خطوط ساحلی قدیمی هستند.

یکی سواحلی که لاکپشت‌های کمیاب پوزه عقابی برای تخم‌ریزی انتخاب می‌کنند، ساحل بنود است. اغلب افراد بندر مقام را به عنوان زیستگاه لاکپشت پوزه عقابی می‌شناسند، در حالی که در بسیاری از سواحل خلیج فارس از جمله بنود، ممکن است این لاکپشت‌ها ساکن باشند. اما به دلیل اینکه این لاکپشت‌ها به شدت در معرض انقراض قرار دارند، برای حفظشان باید تلاش ویژه‌ای کرد. این لاک‌پشت‌ها، خزنده‌هایی همه‌چیز خوار هستند که حدود 40 تا 50 سال عمر می‌کنند و اکثر عمرشان را در آب‌های اقیانوس می‌گذرانند.

بهترین زمان سفر به ساحل بنود

ساحل بنود بوشهر هم مانند همه خطه‌های جنوب کشور، هوای گرم و مرطوبی دارد، بنابراین فصل‌های سرد زمان بهتری برای سفر به این منطقه هستند. اما با توجه به اینکه بسیاری از مسافران هوای ساحل و غار بنود را خنک‌تر از منطقه دانسته‌اند، شاید ابتدای بهار و اواخر تابستان هم زمان مناسبی باشد.

جاذبه‌های اطراف ساحل بنود

روستای بندو
روستای کلات
پارک ملی نایبند
این پارک منطقه‌ای حفاظت‌شده به ‌حساب می‌آید و نخستین پارک ملی دریایی ایران است. وجود برخی جانوران سبب شده پارک ملی نایبند از ‌نظر محیط‌زیست اهمیت بسزایی داشته باشد، جانورانی مانند:
آهو
قوچ
پلنگ
میش
گونه‌های خاصی از آهو (آهوی هندی).جنگل‌هایی حرایی این منطقه نیز زیبا و البته مهم‌اند و برای همین نیاز به مراقبت و محافظت ویژه دارند

تجهیزات لازم برای سفر به ساحل بنود

با توجه به اینکه ساحل بنود هیچ‌گونه امکاناتی ندارد، حتما آب و مواد غذایی با خود ببرید. وسایل موردنیازتان را می‌توانید از عسلویه یا روستای بنود تهیه کنید. اگر در فصل گردشگری به این ساحل رفتید، در جریان باشید که هنگام غروب، هوا سردتر می‌شود و به لباس گرم نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، پشه‌ها نیز با غروب خورشید پدیدار می‌شوند و برای اینکه از شر آن‌ها در امان بمانید، ترجیحا اسپری‌ دفع حشرات با خود ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا