خبرنامه

خطر گردشگران؛ برای بنای تاریخی آکروپولیس

هجوم گردشگران به محوطه تاریخی «آکروپولیس» در کشور یونان، این بنا را در معرض تهدید قرار داده است.

اگر امسال قصد بازدید از آکروپولیس در آتن را دارید، خود را آماده کنید؛ چرا که برای مقابله با تعداد بیش از حد بازدیدکنندگان، بازه زمانی تعیین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، در روزهای اخیر، این محوطه تاریخی حتی در اوج ساعات کاری روز، تعطیل شده است تا از جمعیت در برابر موج گرمای شدید محافظت شود.

تعداد بازدیدکنندگان این محوطه تاریخی در ژوئن ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است و حالا صف‌های طولانی گردشگران، یکپارچگی ساختاری این اثر باستانی را در معرض تهدید قرار داده است.

تشویق بازدیدکنندگان به بازدید از دیگر مکان‌های تاریخی و باستانی یونان به عنوان راه‌حلی برای برداشتن بار جمعیت از روی آکروپولیس مطرح شده است.

آکروپولیس تنها یکی از مقاصد محبوب توریستی در سراسر جهان است که علیه پدیده اُورتوریسم (حضور بیش از حد گردشگران) موضع می‌گیرد.

سازمان ملی گردشگری یونان (GNTO) نیز به طور فعال، کمپینی را برای تشویق بازدیدکنندگان به بازدید از دیگر جاذبه‌ها همچون میکونوس و سانتورینی و کاوش در مناطق دورتر ترتیب داده است.

در اوایل سال جاری، آمستردام یک کمپین تبلیغاتی برای جلوگیری از حضور افراطی گردشگران و سر و صدای آن‌ها راه‌اندازی کرد. در فرانسه نیز در مکان‌های محبوب همچون جاذبه‌های پارک ملی کَلونک محدودیتی برای تعداد گردشگران در نظر گرفته‌ شده است.

ونیز در ایتالیا نیز با پدیده حضور بیش از حد گردشگران روبه‌روست و شمار روافزون توریست‌ها موجب افزایش هزینه‌های زندگی برای بومیان و آسیب به بافت تاریخی این شهر شده است. پنج سال پیش، ونیز دارای ۶۷ هزار ساکن دائمی بود و اکنون از این تعداد تنها ۵۰ هزار نفر باقی مانده است. در حال حاضر، زندگی در ونیز تنها ۲۰ درصد ارزان‌تر از زندگی در نیویورک است.

شهرداری ونیز اعلام کرده سیستم جدیدی را برای گردشگری اعمال کرده است که شامل فرآیند رزرو و همچنین ایجاد درهای ورودی برای این شهر و دریافت ورودی از گردشگران می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا