گزارش آگهی

انواع کاغذ دیواری نئو کلاسیک

طرح‌های گوناگون کاغذ دیواری نئوکلاسیک کدامند؟

 همان‌طور که بیان شد، طرح‌ها و نقش‌های موجود در یک کاغذ دیواری نئوکلاسیک، هم شبیه به طرح‌های موجود در سبک کلاسیک است و هم سادگی و ملایمت سبک مدرن را دارد. اکثر طرح‌ها و نقش‌های سبک نئوکلاسیک، خارج از محدوده الگوهای هندسی مدرن بوده و بیشتر شامل نقوش گل و گیاه هستند. در واقع در آن‌ها بیشتر ریزه‌کاری‌هایی مثل خطوط منحنی و نقوش سنتی و تاریخی مشاهده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های شاخص کاغذ دیواری‌نئوکلاسیک این است که خانه شما هر نوع چیدمانی که داشته باشد، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این نوع دیوارپوش‌ها با تعادلی که در طرح‌ها و نقش‌هایشان دارند، سلیقه میانه‌پسندان را در بر می‌گیرند و می‌توانند هم در خانه‌ای با چیدمان کلاسیک و هم مدرن به کار گرفته شوند.

 خصوصیات و ویژگی‌های کاغذ دیواری نئوکلاسیک

 گروه دکوراسیون اکسون کاغذ دیواری نئوکلاسیک در عین اینکه از طرح‌های کلاسیک پیروی می‌کند، سادگی و بی‌تکلف بودن سبک مدرن را نیز دارا است. این سبک از کاغذ دیواری بیشتر به رنگ‌های روشن، گرم و خنثی وجود داشته و نسبت به کاغذ دیواری‌های مدرن رسمیت بیشتری دارد. از آنجایی که در کاغذ دیواری سبک نئوکلاسیک تعادل رعایت می‌شود و شلوغی و زرق و برق در آن کمتر است، می‌توانید برای اتاق خواب هم از آن استفاده کنید.

دیوارپوش‌های سبک نئوکلاسیک با وجود سادگی که دارند، شکوه و جلال خاصی به خانه شما می‌بخشند. شما می‌توانید از این محصولات برای خانه‌هایی با متراژ کوچک نیز استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر خانه شما کوچک است، بهتر است سایر المان‌های خانه، طرح و نقش شلوغ و پرنقش و نگار نداشته باشند و از نوع ساده انتخاب شوند.

آیا کاغذ دیواری سقفی برای تمام سقف‌ها مناسب است؟

 دقت داشته باشید که کاغذ دیواری برای سقف هر فضایی مناسب نیست و در این زمینه باید به درستی تصمیم بگیرید. به عنوان مثال، اگر سایر بخش‌های منزل از طرح‌ها و نقش‌های زیبا برخوردار هستند، بهتر است از کاغذ دیواری برای سقف استفاده نکنید و آن را ساده نگه دارید. در چنین مکانی، استفاده زیاد از طرح و رنگ، فقط فضای شما را شلوغ و درهم و برهم نشان می‌دهد و چشمتان را خسته می‌کند.

اگر خانه شما نورگیری کمی دارد، پوشاندن سقف با کاغذ دیواری باعث تاریک‌تر نشان دادن آن خواهد شد. سقف‌های دارای هالوژن یا روزنه‌های سقفی نیز اصلاً برای کاغذ دیواری مناسب نیستند؛ زیرا علاوه بر از بین بردن جلوه این تجهیزات، محیط را تاریک‌تر می‌کنند.

اگر در مناطقی با آب و هوای مرطوب زندگی می‌کنید، بهتر است سقف خانه خود را ساده نگه داشته و از کاغذ دیواری کردن آن صرف‌نظر کنید. کاغذ دیواری‌ها در این محل‌ها خیلی زود پوسیده می‌شوند و می‌توانند مکانی برای رشد قارچ و میکروب باشند. خانه‌هایی با ترک و شکستگی عمیق در سقف نیز مورد مناسبی برای این نوع دکوراسیون نیستند. پوشاندن این ترک‌ها با کاغذ دیواری، فقط مشکل را بیشتر می‌کند. بهتر است ابتدا عیوب سقف را به طور اساسی برطرف کرده و سپس آن را کاغذ دیواری کنید.

 

مزایای کاغذ دیواری‌های سقفی

1- کاغذ دیواری‌های سقفی نصب و جداسازی بسیار راحتی دارند و در بیشتر موارد یک راه‌حل سریع و موثر برای پوشاندن عیوب ظاهری سقف به حساب می‌آیند.

2- کاغذ دیواری‌های سقفی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند که شما با توجه به سلیقه شخصی و دکوراسیون داخلی خانه خود، می‌توانید از انواع و اقسام آن‌ها استفاده کنید.

3- این نوع کاغذ دیواری‌ها یک جایگزین مناسب و ارزان برای رنگ‌آمیزی، گچ‌بری یا دیگر پوشش‌های سقفی مانند تایل‌های دکوراتیو شمرده می‌شوند و در بسیاری موارد ارزان‌تر از آن‌ها هستند.

معایب کاغذ دیواری برای سقف

1- در صورت نصب ناصحیح و عدم رعایت نکات فنی و اصولی، ممکن است کاغذ دیواری شما چروکیده شود یا ترک بخورد. از طرفی اگر چسب کاغذ دیواری مناسب نباشد، می‌تواند بر کاهش طول عمر کاغذ دیواری تاثیر بگذارد.

2- کاغذ دیواری‌های سقفی برای مکان‌هایی با گرما و رطوبت بالا مانند حمام مناسب نیستند و خیلی زود به دلیل تجمع بخار آب در سقف، خراب می‌شوند.

3- این نوع کاغذ دیواری‌ها در مقابل رطوبت و آتش‌سوزی، مقاومت کمتری نسبت به گچ‌بری یا تایل‌های سقفی دارند.

به طور کلی، استفاده از کاغذ دیواری سقف علاوه بر اینکه به زیباتر شدن سقف شما کمک می‌کند، باعث راحتی در پاکیزه‌سازی محیط نیز می‌شود؛ فقط باید مکان صحیح استفاده از آن و شیوه اصولی نصب را بدانید. همچنین ابتدا به رنگ‌ها و هارمونی منزل نگاه کنید و سپس دیوارپوش سقفی مورد نظرتان را سفارش دهید. توصیه می‌شود که قبل از انجام این کار، حتماً از یک فرد متخصص و با‌تجربه مشورت بخواهید. ضمن اینکه لازم است وقت و زمان کافی برای این کار اختصاص دهید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

کاغذ دیواری برای سقف اتاق نشیمن و پذیرایی

می‌دانید که روش‌های متنوعی برای دکوراسیون سقف پذیرایی وجود دارد. گچ‌بری‌های زیبا، کناف سقف، سقف کاذب و … همگی پوششی مناسب و چشم‌نواز برای سقف‌های ساده و گچی محسوب می‌شوند. در این میان، کاغذ دیواری‌های سقفی با انواع طرح‌های ساده، پوستری و سه بعدی نیز وجود دارند که انتخاب هر کدام به تنهایی می‌تواند دکوراسیون خانه شما را زیر و رو کند و تحول عظیمی در آن به وجود آورد.

اگر سقف پذیرایی خانه شما آسیب‌دیدگی‌های جزئی دارد، می‌توانید با کمک کاغذهای سقفی، نقص این نقاط را پنهان کنید. برای منازل کوچک با سقف‌های کوتاه، بهتر است از طرح‌های ساده با رنگ ملایم و روشن استفاده نمایید. در صورتی هم که فضای منزل شما بزرگ است و سقف بلندی در اختیار دارید، آزادی عمل شما بیشتر خواهد بود و می‌توانید از طرح‌های شلوغ با رنگ‌های قوی برای پوشش سقف استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که رنگ کاغذ دیواری سقف بهتر است متناسب با رنگ وسایل موجود در طراحی داخلی خانه‌تان انتخاب شود.

یکی از انواع کاغذ دیواری برای پذیرایی که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، کاغذ دیواری‌های سه بعدی و پوستری هستند. اگر سقف منزلتان دارای پوششی خاص و متفاوت است، می‌توانید به سراغ این مدل از کاغذ دیواری‌ها بروید.کاغذ دیواری‌های سه بعدی و پوستری دارای طرح‌های گوناگونی مثل مناظر گل و گیاه، پرندگان، آسمان آبی و … هستند که انتخاب هر کدام بستگی به سایر دیوارپوش‌های منزل و دیگر عناصر اتاق دارد.

کاغذ دیواری سقف علاوه بر جذابیت بصری، از مزایای دیگری نیز برخوردار است. این المان در برابر ضربه بسیار مقاوم بوده و نصب و جداسازی راحتی دارد. همچنین جایگزین بسیار مناسبی برای سطوح گچی و عمدتاً سفید و ساده به حساب می‌آید. کاغذ دیواری سقفی نسبت به رنگ، تنوع بیشتری دارد و دکوراسیون منزل شما به هر سبکی که باشد، می‌توانید طرح مناسبی برای آن پیدا کنید. این محصول به عنوان عایق در برابر گرما، سرما، صدا و رطوبت نیز کاربرد دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا