غذاگردیگزارش آگهی

حلوا شکری و حلوا ارده؛ تفاوت‌ هایی که باید بدانید!

حلوا ارده و حلوا شکری یکی از غذاهای مفید و مقدوی است که در طب سنتی اهمیت زیادی دارد. این ماده غذایی با داشتن منابع خوب و سالمی مانند آهن، کلسیم، روی و پتاسیم می تواند در درمان بیماری های کلیوی، کبدی و کم خونی بسیار مفید باشد.

در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر خواص این مواد غذایی در طب سنتی می پردازیم. با ما همراه باشید.

حلوا ارده چیست؟

قبل از بررسی خواص طب عامیانه حلوا ارده باید مختصری در مورد این حلوا صحبت کنیم. الان مردم خیلی از حلوای ارده استفاده می کنند. زیرا برای صبحانه غذای خوب و مقوی محسوب می شود. میزان کالری ارده حلوا می تواند نیاز شما را در طول روز برطرف کند تا بتوانید با انرژی بالا به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

این غذای گرانبها یک راه حل عالی برای افراد در هر سنی است و هیچ محدودیتی در مصرف آن وجود ندارد. حلوا ارده به دلیل خواص بی نظیرش به عنوان یکی از بهترین غذاهای کودکان، بیماران و سالمندان شناخته می شود. این محصول غذایی هم اکنون در مناطق سردسیر مصرف زیادی دارد و این به دلیل تلخی حلوا ارده است. اگر بخواهیم به تولید حلوا بپردازیم، اول از همه می‌توان به روغن‌کشی کنجد اشاره کرد که طی فرآیند فرآوری خاصی صورت می‌گیرد.

این روغن ها با شربت شکر مخلوط شده و در نهایت حلوا ارده درست می شود. در طب سنتی خواص حلوا ارده شباهت زیادی به سایر گیاهان دارد. این غذا در درمان بیماری های کلیوی، کبد، درمان کم خونی، بهبود توانایی یادگیری و تسکین درد بسیار موثر است.

ارزش غذایی ارده حلوا

کنجد به عنوان مهمترین ماده حلوا ارده شناخته شده است. اگر با خواص دانه های کنجد آشنا باشید، می دانید که این کنجد سرشار از کلسیم، روی و آهن است. با مصرف کنجد می توانید نیازهای جذب کلسیم و آهن خود را تامین کنید. با توجه به اینکه حلوا ارده با استفاده از کنجد تولید می شود، تمام خواص کنجد را نیز دارد.

به طور کلی ارزش غذایی این ماده که نشان دهنده خواص حلوا ارده در طب سنتی است شامل ویتامین های کنجد، اسیدهای چرب غیراشباع، ویتامین های گروه B، ویتامین A و اسید اولئیک می باشد. این محصول غذایی حاوی سفیده تخم مرغ، اسید سیتریک، ریشه ترب، هل، وانیل، هل، شکر و … است که هر کدام برای حفظ سلامت بدن بسیار مهم هستند.

ویژگی های حلوا ارده و حلوا شکری در طب سنتی

امروزه استفاده از حلوا ارده در طب سنتی بسیار رواج یافته است و این به دلیل خواص بی نظیر این غذاست. خواص حلوا در طب سنتی به شرح زیر است:

حلوا ارده یک غذای گرم و خشک است که برای سرماخوردگی می تواند انتخابی عالی باشد.

ویتامین ها، کربوهیدرات ها و پروتئین های موجود در ارده حلوا آن را به عنوان یک بمب انرژی محبوب کرده است. به همین دلیل خوردن حلوا در وعده صبحانه توصیه می شود تا انرژی شما در طول روز وجود داشته باشد.

حلوا ارده در بهبود ضعف و ضعف بدن بسیار قدرتمند است.

از دیگر خواص آلده آلواتا در طب سنتی وجود کلسیم، پتاسیم و آهن است. این خواص درمان برخی بیماری ها مانند درد استخوان، آسیب کبدی، آسیب کلیه، کم خونی و فشار خون را آسان می کند.

حلوا ارده باعث رشد کودک شما نیز می شود. زیرا خواص زیادی برای افزایش حافظه و تمرکز کودکان دارد.

این غذا به عنوان منبع عالی چربی غیراشباع شناخته شده است. به اختصار، این چربی ها امگا 3 هستند، امگا 6 و حاوی امگا 9 است.

تفاوت حلوای شکری با حلوا ارده

حال که با خواص حلوا ارده در طب سنتی آشنا شدید، ببینیم این غذا چه تفاوتی با حلوای شکری دارد. شباهت های زیاد ارده و حلوا شکری باعث شده است که اکثر مردم آن ها را با وجود اینکه با هم متفاوت هستند، یکسان بدانند.

تفاوت حلوای شکری و حلوا ارده به شرح زیر است:

برای تهیه حلوا شکری از شکر بیشتری استفاده می شود و این باعث می شود که حلوا شکری شیرین تر از حلوا ارده باشد.

ارده حلوا خمیر دارد و این چاق است. اما حلوای شکری خشک و لطیف است. این به دلیل افزودنی های خاصی است که به حلوا شکر اضافه می شود.

انرژی حلوا شکری نسبت به حلوا ارده کمتر است.

خواص حلوا ارده در طب سنتی برای سرماخوردگی

اگر طبع خنکی دارید ارده حلوا خواص مهمی برای شما دارد. از خواص ارده حلوا در طب سنتی برای افراد با دمای سرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارده حلوا باعث تقویت بدن و افزایش میل جنسی می شود.
  • اگر از التهاب داخلی و خارجی رنج می برید، حلوا ارده می تواند آن را درمان کند.
  • ارده حلوا یک غذای رایج است که می تواند به خانم ها در درمان ناراحتی های رحم کمک زیادی کند.
  • به عنوان یک منبع غنی از کلسیم، پتاسیم و … می تواند انرژی مورد نیاز شما را تامین کند.
  • افراد خونسرد با خرید حلوا ارده می توانند گام های موثری در جهت بهبود عملکرد ذهنی، قدرت مطالعه و تمرکز خود بردارند.
  • این ماده غذایی سرشار از آهن و روی است و به خوبی می تواند کم خونی و کمبود آهن را در مبتلایان به سرماخوردگی درمان کند.
  • به عنوان بهترین مسکن برای درد مفاصل و استخوان شناخته شده است.

خرید حلوا شکری از سایت شهراد

خرید حلوا شکری مرغوب چیزی است که نباید آن را نادیده بگیرید. در حال حاضر مراکز زیادی به فروش این محصولات می پردازند. با این حال نمی توان گفت که همه محصولات از کیفیت بالایی برخوردار هستند. با در نظر گرفتن این مسائل، توصیه می کنیم در انتخاب فروشگاه بسیار دقت کنید. ما در گروه شهراد به عنوان بهترین عرضه کننده حلوا شکری و فرآورده های کنجدی مانند حلوا ارده، حلوا شکری، معون و غیره این امکان را برای شما فراهم کرده ایم که بهترین کیفیت حلوا شکری را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با ما در مجموعه شهراد تماس بگیرید.

قبل از خدافظی

با توجه به مطالب ذکر شده می توان نتیجه گرفت که خواص حلوا در طب عامیانه می تواند کمک قابل توجهی به درمان بیماری ها و افزایش قوای ذهنی کند. حلوا شکری از نظر کلسیم، آهن، روی، پتاسیم و غیره بسیار غنی است. منبع و می تواند در درمان بیماری های کلیوی، فشار خون بالا، کم خونی، فقر آهن و بیماری های کبدی استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا