تفریح

دشتک ماسوله فارس

روستای «دشتک» یکی از قدیمی‌ترین روستاهای ایران و استان فارس است که در بخش درودزن و دهستان ابرج مرودشت واقع‌ شده است.

«دشتک» در حال حاضر روستای نمونه گردشگری نیز محسوب می‌شود که در ارتفاع ۲ هزار و ۴۰ متری از سطح دریا در دشتی کوچک واقع‌ شده است.با فرا رسیدن فصل زیبای پاییز، طبیعت دشتک رنگ دیگری به خود میگرد و برگ های رنگارنگ درختان جلوه ای متفاوت به طبیعت می بخشند.
یکی از خصلت‌های برجسته مردم روستای دشتک، کارآفرینی و خودکفایی است. مشاغلی مانند پرورش زنبور، دامداری، گیوه دوزی، نمدمالی، باغداری و… مردم این روستا را از دیرباز به خود مشغول کرده است. درست است که امروزه بخشی از این مشاغل به دست فراموشی سپرده شده و از بین رفته‌اند؛ اما هنوز هم بخش عظیمی از درآمد اهالی روستا به این کسب و کارها وابسته است
این منطقه مورد علاقه طبیعت‌گردانان و گروه‌های کوهنوردی است که از گوشه و کنار استان فارس برای طبیعت‌گردی و کوهنوردی به این روستای قدیمی می‌آیند.

جاهای دیدنی روستای دشتک

مناظر بکر و منحربه‌فرد دشتک شیراز، هر بیننده‌ای را مجذوب و شیفته خود می‌کند. خانه‌های پلکانی در دامنه کوه، چشم‌انداز بسیار دیدنی را خلق کرده و تماشاگران را سر ذوق می‌آورند. به دلیل همین معماری، این منطقه یکی از روستاهای پلکانی ایران محسوب شده و به ماسوله استان فارس شهرت دارد
درخت چنار کهنسال
امامزاده فخرالدین
آسیاب‌های قدیمی
آسیاب‌های قدیمی

صنایع دستی و سوغات روستای دشتک

گیوه‌بافی، گلیم‌بافی و قالی‌بافی از مهم‌ترین صنایع دستی مردان و زنان این روستا بوده که می‌توانید به‌عنوان یادگاری از این دیار تهیه کنید. همچنین گردو، بادام و انار از محصولات ارگانیک باغات این روستاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا