جهان بین

پنا ؛قلعه ایی رمانتیک و رنگین

پارک و قصر ملی پنا در سینترا، کشور پرتغال قرار دارد. این قصر ملی زمانی محل پادشاهی فردیناند دوم به‌شمار می‌‌رفت. رنگ زرد و قرمز قصر جلوه زیبایی به شهر بخشیده و باعث شده است قصر از کیلومترها دورتر نیز دیده شود.

سبک معماری این قلعه را نمی‌توان به‌صورت مشخصی تعیین کرد؛ اما بیشتر سازه با معماری نئوگوتیک هماهنگ است. البته از سبک‌های معماری نئورنسانس و نئومانوئلین نیز در این قصر استفاده کرده‌اند.


این مکان دیدنی مشهور در شهر سینترا قرار گرفته است و شامل یک باغ در قسمت ورودی و ساختمان یک قصر است که با الهام از سبک رومانتیسیسم بنا شده است. با حوادث طبیعی بنای اولیه بارها دچار آسیب‌دیدگی و تخریب شده است ومی‌توان گفت پروژه مرمت و ساخت کاخ به شکل امروزی آن در سال ۱۸۵۴ به اتمام رسیده است. تاریخچه احداث این کاخ نیز بسیار طولانی است و آن‌طور که در منابع تاریخی آمده است در ابتدا صرفاً کاخی بود که به دستور پادشاه پرتغال برای همسرش بنا شده بود و در سال‌های بعد از آن در میان خانواده شاهان دست به دست شده است تا این که برای مدت طولانی به عنوان نیایشگاه و محل زندگی راهبان مورد استفاده قرار گرفته است. گذشته از ساختمان کاخ باغ ورودی عمارت نیز بسیار جالب توجه است. این باغ که وسعت آن در حدود ۲۰۰ هکتار است از پوشش گیاهی وسیعی و چشم‌گیری برخوردار است و وجود برکه‌ها و گذرگاه‌های سنگ فرش شده به فضای آن حالتی سحرآمیز و رؤیایی داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا