جهان بینگزارش آگهی

وین پایتخت کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد

وین، پایتخت شهر اتریش است و به عروس شهرهای اروپایی شهرت دارد. وین همچنین خانه موسیقی و اپرا در جهان نیز محسوب می‌شود؛ اما علاوه بر موسیقی، جاذبه‌های گردشگری، طبیعت بکر و معماری بی‌نظیر وین باعث شده تا سالانه میلیون‌ها توریست به این شهر اروپایی سفر کنند.

جاهای دیدنی وین به‌قدری زیاد است که حداقل به یک هفته زمان برای دیدن تمام آن‌ها نیاز دارید. با سفر به این شهر غرق در فضای دراماتیک موسیقیایی، آثار برجسته‌ترین نقاشان جهان و بناهایی خواهید شد که می‌تواند تجربه منحصربه‌فردی از یک سفر خارجی را برای شما به‌وجود بیاورد.

جاذبه‌های گردشگری وین

به‌جز موسیقی، نقاط گردشگری بسیار زیادی در پایتخت اتریش قرار دارد. این شهر در دورانی از تاریخ، مقر اصلی امپراتوری روم و پایتخت اروپای مرکزی بود. با سفر به این شهر می‌توانید از طبیعت چشم‌نواز آن دیدن کنید و با فرهنگ و تمدن غنی این شهر ثروتمند اروپایی آشنا شوید.

به‌محض رسیدن به فرودگاه وین، یک وین کارت (Vienna Card) را دریافت خواهید کرد که به‌واسطه آن می‌توانید به‌صورت رایگان از حمل و نقل عمومی سطح شهر استفاده کنید. از آنجا که در اکثر نقاط دیدنی این شهر ایستگاه‌های مترو وجود دارد، رفتن به اکثر آن‌ها هیچ هزینه حمل و نقلی به‌همراه نخواهد داشت. در ادامه شما را با جاهایی از این شهر جذاب آشنا خواهیم کرد که در سفر خود حتما باید از آن‌ها دیدن کنید.

خانه اپرای دولتی وین

اگر از علاقه‌مندان هنر و دنبال‌کنندگان حرفه‌ای موسیقی کلاسیک هستید، خانه اپرای دولتی وین به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی وین می‌تواند برای شما الهام‌بخش باشد. از سال ۱۶۲۵ که نخستین نمایش اپرا در این مرکز اجرا شد، حتی یک روز هم صدای موسیقی در آن قطع نشده است. سالانه بیش از ۳۰۰ نمایش اپرا و باله در این مرکز اجرا می‌شود؛ بنابراین شانس این را خواهید داشت که در سفر خود به پایتخت موسیقی جهان، با رزرو یک بلیط، تماشاگر اجرای برترین هنرمندان موسیقی اپرا نیز باشید. یکی از نکات جالب توجهی که در مورد این نمایش‌ها وجود دارد، نمایش زیرنویس آن‌ها به زبان‌های زنده دنیا از جمله انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، چینی و غیره است.

کلیسای جامع سنت استفان

کلیسای جامع سنت استفان، یکی از نمادهای بارز تاریخ و فرهنگ کشور اتریش است. این کلیسا که با نام استفانسدوم هم شناخته می‌شود، در قلب شهر وین قرار گرفته و با هنر معماری گوتیک خود، چشم‌انداز بی‌نظیری را ایجاد کرده است. ساخت این کلیسا به قرن چهاردهم باز می‌گردد و در طول این سال‌ها بارها ترمیم و مرمت شده است؛ اما در کنار معماری منحصربه‌فرد، این کلیسا مرکز مهمی برای مراسمات دینی و فرهنگی نیز محسوب می‌شود و با گنجینه‌ای از هنرهای تزئینی و تاریخی، گردشگران و زائران زیادی را به‌خودش جلب می‌کند. از نکات مهم در مورد این کلیسای جامع باید به سقف‌های بسیار بلند کاشی‌کاری شده، کتاب‌های عتیقه و مقبره امپراتور فردریک سوم در آن اشاره کرد.

باغ وحش وین

باغ وحش وین که ساخت آن به سال ۱۷۵۲ میلادی بازمی‌گردد، یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های جهان نیز هست. این باغ وحش که یکی از بهترین جاهای دیدنی وین هم محسوب می‌شود، با مساحت ۱۷ هکتاری خودش، میزبان انواع گوناگونی از جانوران، از حیوانات درنده و وحشی گرفته تا آبزیان بانمک و زیبایی مثل دلفین‌ها است.

شما در بازدید از این مرکز تفریحی می‌توانید اورانگوتان، جانوران قطبی، کوالا، ببرها و پانداهای غول پیکر و صدها جانور دیگر را نیز از نزدیک ببینید. بازدید از این باغ وحش حتی در شب هم جذاب است؛ چرا که می‌توانید با عینک‌های مخصوص دید در شب، زندگی خفاش‌ها را زیر نظر بگیرید و تجربه خاطره‌انگیزی را برای خود و خانواده‌تان ثبت کنید.

برج دانوب

برج دانوب یا دانوبتورم، یکی از آثار مهم و نمادین شهر وین است. این برج که در نزدیکی رودخانه دانوب قرار گرفته، با ارتفاع ۲۵۷ متری خودش، به‌عنوان یکی از بلندترین برج‌های پنجره‌دار جهان در زمان احداث (سال ۱۹۶۴) شناخته می‌شد. طراحی مدرن و خاص این برج و همینطور نورپردازی رنگارنگ آن در شب، برج دانوب را به یکی از نقاط جذاب برای گردشگران خارجی تبدیل کرده است. در طبقات مختلف این برج، رستوران‌ها و کافه‌های بی‌نظیری فعالیت می‌کنند و با تماشای بیرون از پنجره طبقات بالایی آن، منظره فوق‌العاده‌ای از شهر وین را در زیر پای خود خواهید داشت.

موزه آلبرتینا

وین علاوه بر این که پایتخت موسیقی جهان است، به مرکز مهمی برای دیگر رشته‌های هنر از جمله نقاشی نیز تبدیل شده است. موزه آلبرتینا وین، یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری اروپا محسوب می‌شود که تلفیقی از تاریخ و هنر را ارائه می‌کند. این مجموعه هنری در دو ساختمان تاریخی و فرهنگی به‌نام‌های آلبرتینا ۱ و ۲ مستقر شده است. در این موزه می‌توانید آثار هنری بی‌نظیری از دوره‌های مختلف تاریخی از جمله نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، اسلحه‌ها و آثار مینیاتوری را ببینید. آلبرتینا همچنین آثار نقاشان برجسته‌ای همچون پیکاسو، مونه، کلیمنت، دورر و باسلیتس را در خودش جای داده است.

وین پایتخت کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد

چرخ و فلک بزرگ وین

یکی دیگر از جاهای دیدنی وین که برخلاف موارد بالا، جنبه تفریحی دارد، چرخ و فلک بزرگ وین است که با نام پراتر هم شناخته می‌شود. این سازه بزرگ که ارتفاعی بیش از ۶۵ متر دارد، در پارک پراتر در ناحیه لایتنشتاین وین قرار دارد. پراتر یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین چرخ و فلک‌های جهان نیز محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۱ به‌صورت رسمی افتتاح شده است. از روی این چرخ و فلک، دید بی‌پایانی به شهر وین و مناظر طبیعی اطراف آن خواهید داشت که همین ویژگی توجه بازدیدکنندگان خارجی را به خودش جلب کرده و به یکی از نمادهای هویتی شهر وین تبدیل شده است.

وین، شهری که از نزدیک باید دید

وین، عروس شهرهای اروپایی، یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی جهان است که سالانه از میلیون‌ها مسافر خارجی و داخلی میزبانی می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید سفری خاطره‌انگیز را برای خود و عزیزانتان بسازید، می‌توانید همین حالا از طریق سامانه فلای تودی، برای رزرو هتل وین و خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. به‌لطف پیشرفت تکنولوژی، برای خرید بلیط هواپیمای تهران وین دیگر نیازی به مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی نیست.

فقط کافیست تعداد بلیط‌های مورد نیاز خود را انتخاب و سپس تاریخ پرواز را مشخص کنید. فهرستی از هواپیماها و قیمت بلیط‌های آن‌ها برای سفر به وین در اختیار شما قرار خواهد گرفت که با چند کلیک ساده می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید. در مورد هتل‌های وین اتریش هم همین موضوع صدق می‌کند. شما می‌توانید هتل‌های وین را از نظر امکانات و قیمت با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین هتل را رزرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا