تفریح

جزیره شگفت انگیز وارمی کجاست؟

جزیره وارمی به عنوان یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های توریستی خلیج فارس شناخته می شود که در سال های اخیر از استقبال خوبی نیز برخوردار بوده است.

بکر بودن این جزیره مهم‌ترین چیزی است که هر گردشگری از آن لذت خواهد برد. تماشای دریا و گوش فرا دادن به سکوت و بازی با شن‌ها می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد.
این جزیره در زمان مد در آب مخفی می‌شود طوری که انگار هرگز وجود نداشته است و در زمان جزر دوباره روی آب پیدایش می‌شود ساعت خاصی هم برای دیدار با این جزیره وجود ندارد؛ چون همه چیز بستگی به جزر و مد دارد..
وارمی به گویش محلی به نهنگ گفته می شود و این جزیره به نهنگی تشبیه شده است که در برخی از زمان های بالای آب آمده و نمایان می شود. و دلیل دیگر آن را می توان به وجود دلفین های گوژپشت هندی نسبت داد که به دلیل نوع صدایی که شبیه به پاشش آب ایجاد می کنند بین مردم محلی با نهنگ اشتباه گرفته می شود.این جزیره مکانی مناسب برای تجمعع پرندگان می باشد و مکانی فوق العاده جهت تفریحاتی همچون ساخت سازه های بزرگ شنی می باشد

 جزیره وارمی کجاست؟

جزیره تماشایی وارمی در استان هرمزگان و در میان آب‌های نیلگون تنگه هرمز قرار دارد. بندر خمیر و جنگل حرای مردو در غرب، جزیره زیبای قشم در شرق و جنوب و بندر پل در شمال شرق آن واقع شده است. برای این که خود را به این جزیره بکر برسانید لازم است اول به بندر خمیر یا بندر عباس بروید.

دیدنی‌های نزدیک به جزیره وارمی بندر خمیر

تالاب خورخوران یکی از جاذبه‌هایی است که بسیار نزدیک به این جزیره بوده و برای آنکه خود را به وارمی برسانید، باید به اسکله جنوبی این منطقه بروید. تالاب بین‌المللی خورخوران و جنگل‌های حرا از نظر حیات گیاهی و جانوری بسیار غنی هستند و شاخص‌ترین گونه گیاهی‌ای که در این تالاب دیده می‌شود، گونه درخت حراست که به نام علمی Avicenia marina شناخته می‌شود.

از گونه‌های جانوری این منطقه می‌توان به لاک پشت سبز و لاک پشت منقار عقابی، مار دریایی، شش گونه جربیل، خرگوش، دلفین بینی بطری هندی و دلفین گوژپشت اشاره کرد.

بازار سنتی بندر خمیر جاذبه دیدنی دیگری در نزدیکی جزیره بکر وارمی است. این بازار که قدمت زیادی دارد، در ابتدا سی حجره داشته و امروزه بسیار گسترش یافته است. در این بازار می‌توانید صنایع دستی بومیان، پوشاکی مثل کیف و کفش، مواد غذایی و انواع پارچه را تهیه کنید.

دیوار سدار که بنایی باقی‌مانده از دوران زندیه است، قلعه خمیر، کاروانسرای تاریخی با قدمت چهارصد ساله و دهکده گوری از دیگر اماکن نزدیک به این جزیره هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

بهترین زمان سفر به وارمی

بهترین زمان برای سفر به جزیره تماشایی وارمی از اواسط آذر تا اوایل فروردین است. در این فصول هوا معتدل‌ بوده و شما بهتر می‌توانید از بازدید از این منطقه لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا