خبرنامه

اعلام ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز برای گردشگران

محدوده زمانی بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی، موزه‌ها و کاخ‌های زیرنظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ برابر با ماه رمضان اعلام شد.

به گزارش ایسنا، طرح ویژه استقبال از نوروز، از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا نیمه بهمن ۱۴۰۳ ادامه داد. بر این اساس، دستورالعمل شیوه فعالیت اماکن تاریخی و موزه‌ها در نوروز که مقارن با ماه رمضان است، ابلاغ شده است.

علی دارابی، معاون میراث‌ فرهنگی در این باره گفت که ۸۲۹ موزه فعال در کشور وجود دارد که ۲۸۶ موزه، زیر نظر وزارتخانه فعالیت می‌کنند. همچنین با توجه به ۵۴ کاروانسرایی که امسال ثبت جهانی شد، تعداد سایت‌های جهانی در سراسر کشور به ۱۰۷ سایت رسیده که همراه پایگاه‌های ملی و محوطه‌های تاریخی در نوروز به گردشگران خدمات می‌دهند.

به گفته او، تعدادی اماکن تاریخی برای برگزاری مراسم تحویل سال منتخب شده‌اند که در نخستین روز سال جدید، از ساعت ۴:۳۰ صبح به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

دارابی افزود: ویژه‌ برنامه‌های نوروزی در اماکن تاریخی از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا نیمه فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، که ساعت آن از ۱۰ تا ۲۱ است.

معاون میراث فرهنگی همچنین گفت: در «شب‌های قدر» ساعت بازدید اماکن تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌های ملی و جهانی از ۱۰ صبح تا ۱۷ است.

همچنین به پایگاه‌ها و محوطه‌های تاریخی تاکید شده است برای بازدیدهای شبانه در نوروز مجوز شورای تأمین استان دریافت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا