تفریح

پیشنهادگردش تفریح سفر به سرزمین گل و گلاب میمندفارس

اسم گل محمدی و مراسم گلاب‌گیری که می‌آید ذهن اکثر افراد به سمت و سوی کاشان می‌رود. اما شهر میمند از توابع فیروزآباد استان فارس از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گل محمدی است و تصویر گلستان‌های صورتی‌اش هر آدمی را به وجد می‌آورد.

میمند فارس در آخرین مناطق ارتفاعات زاگرس در منطقه گرم و خشک جنوب قرار گرفته و همین شرایط سبب شده است که میمند دارای آب و هوایی معتدل و نسبت به مناطق همجوار خنک‌تر باشد و حدود ۱۰۲ نوع گیاهی دارویی در میمند روییده و از آن‌ها عرق گرفته می‌شود.
جای جای میمند كشتزارهای گل پیداست و در این شهر هرجایی هم كه باغ میوه‌ باشد دور آن را حصار گل محمدی پوشانیده است و در این شهر قدم و به قدم ردی از گل ، گلاب و گلابگیری مشاهده می شود.
بعضی به این شهر لقب سرزمین گل و گلاب ایران را می دهند و هر ساله با شروع فصل گلابگیری از اوایل اردیبهشت جشنواره ای محلی تحت عنوان گل و گلابگیری میمند در این شهر برگزار می شود.

جاذبه‌های گردشگری میمند

گلاب‌گیری در میمند: در حال حاضر، جشنواره گل و گلاب مهم‌ترین رویداد سالانه در بخش میمند است.
امامزاده اسماعیل: امامزاده اسماعیل در میان مردم میمند جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان یکی از جاهای دیدنی میمند شناخته می‌شود. این امامزاده از نوادگان امام جعفر صادق (ع) است و بنای زیارتگاه او متعلق به دوران سلجوقی است.
مسجد جامع: مسجد جامع میمند از قدیمی‌ترین ساختمان‌های این بخش است که در سال ۱۳۸۰ به عنوان یکی از آثار ملی کشورمان به ثبت رسید.

سازه‌های تاریخی میمند: وجود آثار و ابنیه تاریخی متعدد در شهر میمند نشان‌دهنده پیشینه کهن این شهر است که به حدود شش هزار سال قبل می‌رسد. تا امروز بناهای مربوط به دوران ساسانیان، صفویان، زندیه و قاجار در این منطقه شناخته شده است.

کوه سبزپوشان: کوه سبزپوشان یکی دیگر از جاهای دیدنی میمند به حساب می‌آید. این منطقه در بین کوهنوردان یکی از زیباترین مناطق کوهستانی استان فارس شناخته می‌شود

بهترین زمان سفر به میمند فارس

بهترین زمان سفر به شهر میمند در اردیبهشت‌ماه و زمان برداشت گل‌های محمدی است.که هم زمان با روزی ملی میمند در 8 اردیبهشت ماه جشنواره گل و گلاب میمند نیزبرگزار می شود.
شاید برایتان جالب باشد که گفته می‌شود که بزرگ‌ترین باغ گل جهان در میمند است. و همچنین علاوه بر گل محمدی در پرورش گل نسترن و بیدمشک هم زبانزد است. بخش میمند از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گل و عرق نسترن در کشور شناخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا