تفریح

تنگه خیرود “آمازون ایران “کجاست؟

تنگه خیرودکنار در دل جنگل خانیکان در ۸ کیلومتری نوشهردر روستایی به همین نام واقع شده. در این تنگه صخره‌های بلندی را می‌بینید که رودخانه‌ خروشان کُرکُرود از میانشان عبور می‌کند.

اطراف تنگه با درختان سرسبز کهنسال و بلند پوشیده شده و منظره فوق‌العاده‌ای را به وجود آورده است.علاوه بر طبیعت فوق‌العاده زیبا، تنگه خیرودکنار دارای پل‌های سنگی قدیمی است که به دوران صفویه و قاجار بازمی‌گردد.
از جمله فعالیت‌هایی که می‌توان در اطراف تنگه خیرودکنار انجام داد، می‌توان به کوهنوردی در تپه‌ها و کوهستان‌های اطراف، پیاده‌روی در مسیرهای طبیعت‌گردی، عکاسی از زیبایی‌های طبیعت و بازدید از آثار باستانی و تاریخی در نزدیکی تنگه اشاره کرد.
همچنین گردشگران می‌توانند در اطراف تنگه قایقرانی کنند و از فعالیت‌هایی مانند کمپینگ، پیاده‌روی و عکاسی لذت ببرند.
از دیگر دیدنی های شهر نوشهر میتوان به تنگه میخساز و باغ اکولوژی نوشهر اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به آمازون ایران

این تنگه در هر فصلی از سال زیبایی و جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما فصل بهار و تابستان جذابیت بیشتری می‌یابد. در فصل بهار، با گل‌های رنگارنگ و ارتفاعات پوشیده از گیاهان سرسبز و خزندگان، این تنگه به یک باغ رویایی تبدیل می‌شود. در تابستان، هوای خنک تنگه همه را به گردش و استراحت دعوت می‌کند. همچنین، تنگه خیرودکنار محلی برای انجام ورزش‌های آبی مانند شنا است. هنگامی که در رود قدم می زنید و آب تا زانوی شماست ممکن است در قدم بعدی تا گردن در آب فرو بروید. به همین دلیل باید بسیار مراقب باشید و بهتر است در فصل‌های پربارش به این منطقه سفر نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا