تفریح

ییلاق سلانسر

ییلاق سلانسر رودبار یکی از مقاصد گردشگری بسیار زیبای استان گیلان است که در فاصله ۱۵ کیلومتری رودبار قرار گرفته است. زیبایی این منطقه و دشت‌های سرسبزی که در سلانسر قرار گرفته است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ییلاق سلانسر، وجود چندین آبگیر و مرداب در این منطقه است. در گویش گیلگی به آبگیرهای طبیعی، سَل گفته می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد نام سلانسر هم برگرفته از همین موضوع باشد.

با توجه به این که در روزهای زمستانی سلانسر در این منطقه برف می‌بارد، آب حاصل از ذوب شدن برف‌ها در گودی‌های دشت جمع شده و تشکیل آبگیرهای طبیعی زیبایی را می‌دهد. آبگیرهای سلانسر در بخش دشتی ییلاق قرار دارند که پوشش گیاهی مرتعی متفاوتی دارد. بخش دامنه ییلاق هم پوشیده از درختانی مثل بلوط، کاج، توسکا و… است

پوشش گیاهی و جانوری ییلاق سلانسر

به سبب شرایط اقلیمی، ییلاق سلانسر از مناطقی که در دامنه شمالی البرز هستند، خشک‌تر است. اما زیبایی‌های دیگر و هوای خنک، سلانسر را شگفت‌انگیز می‌کند. در اینجا می‌توانید گونه‌های گیاهی متنوع که شامل درختان، درختچه‌ها و بوته‌ها هستند را ببینید. اگر اهل پرنده‌نگری باشید، امکان دیده گونه‌های گوناگون برای‌تان میسر خواهد بود. کافی است در سکوت به صدایی که از لابه‌لای برگ‌ها می‌آید گوش گنید. در سلانسر حیوانات گوناگون از جمله شغال و گراز هم زندگی می‌کنند.

جاهای دیدنی نزدیک ییلاق سلانسر

دریاچه عروس
دریاچه با گیاهی خاص پوشیده شده است. با وزش باد این گیاه کنار می‌رود و آب دریاچه نمایان می‌شود. گویی که عروسی، پرده از رخ می‌کشد و می‌توانید صورتش را ببینید.
سد رستم آباد
سد تاریک رستم آباد یک سد بتونی خاکی است که با 22 متر ارتفاع روی رودخانه سپیدرود احداث شده است.
آبگرم لویه واقع در روستا لویه
لویه یکی از روستاهای گیلان است که با حوضچه‌های آب‌گرم، درختان چندهزار ساله و بناهای تاریخی، می‌تواند برای طبیعت‌دوستان جالب باشد.

بهترین زمان سفر به ییلاق سلانسر

بهترین زمان سفر به ییلاق سلانسر بهار و تابستان است. در فصل بهار منطقه سرشار از گل‌های رنگارنگ می‌شود
از اواسط اردیبهشت که کم‌کم حال و هوای شهرهای گیلان تغییر می‌کند، زمان سفر به سلانسر هم آغاز می‌شود. در اواخر اردیبهشت دشت‌های ییلاق سلانسر پوشیده از گل‌های رنگارنگ کوچک و بزرگی هستند که جلوه‌ای بهشت‌گونه به طبیعت آن می‌دهند.
فصل تابستان، شرایط برای گشت و گذار در ییلاق سلانسر مساعدتر می‌شود. تابستان بهترین زمان برای کمپینگ در سلانسر است. در این روزها می‌توانید از حضور در دل دشت‌های سرسبز و مناطق جنگلی آن نهایت لذت را ببرید.
در پاییز و بهار سلانسر غرق مه است و به‌دلیل بروز پدیده دریای ابر، بسیار تماشایی می‌شود. در زمستان منطقه سلانسر برفی و صعب‌العبور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا