تفریح

“گردش تفریح ” در آمازون ایران

تنگ یا تنگه دار در حاشیه روستای کشک‌سرا از توابع نوشهر مازندران قرار گرفته است و رودخانه دائمی کُرکُرود در آن جریان دارد.

مسیر رودخانه‌نوردی در طول تنگ 1600 متر است که پس از پشت سر گذاشتن آن، به محوطه جنگلی خانیکان پا می‌گذارید.تنگ دار نوشهر را آمازون ایران می‌نامند. تنگه‌ای بکر که تنها صدای جریان آب و پرندگان در آن شنیده می‌شود و طبیعتی دست‌نخورده و متفاوت از آنچه تا به امروز دیده‌اید دارد.
تنگ دار پر از شگفتی و زیبایی است. این تنگ افسانه‌ای با دیواره‌های بلند و اشکال عجیب و غریب، آدمی را مجذوب خود می‌کند. وجود درختان سرسبز در اطراف تنگ و پوشش گیاهی انبوه از جمله پرسیاوشان، خزه و سرخس بر دیواره‌های صخره‌ای ابهت و جلوه خاصی به این مکان بخشیده است. عبور رودخانه کرکرود نیز حیات و طراوت را به تنگ هدیه کرده است. این رودخانه از ارتفاعات این منطقه سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد.

لوازم مورد نیاز برای سفر به تنگ دار نوشهر

لباس‌های مناسب
برای سفر به تنگ دار نوشهر باید لباس‌های راحت و سبک که خشک‌شدن آن‌ها زمان کمی طول بکشد، انتخاب کنید؛ زیرا در این سفر باید در رودخانه شنا و آب‌تنی کنید و لباس‌هایتان خیس خواهد شد.

کفش سازگار
کفش نیز از مهم‌ترین لوازم برای سفر به تنگ دار است؛ چون شما باید در بستر رودخانه و صخره‌های تیز و لغزنده حرکت کنید و در این مسیر پای شما نباید آسیب ببیند
پوشش ضد آب
برای حفاظت از وسایل خود مثل موبایل، دوربین، پول و مدارک، بهتر است از پوشش‌های ضد آب استفاده کنید
جلیقه نجات
جلیقه نجات از لوازم اضطراری است که باید همراه خود در سفر به تنگ دار داشته باشید؛ زیرا عمق آب در این مکان متغیر است.

جاهای دیدنی نزدیک به تنگ دار نوشهر

روستای کوشکسرا
بازدید از این روستا را از دست ندهید؛ زیرا در آن موزه مردم‌شناسی قرار دارد که به شما امکان تماشای انواع لباس و ابراز محلی مازندران را می‌دهد.

دریاچه ممرز
این دریاچه که به آن دریاچه ارواح نوشهر هم گفته می‌شود، در ۵۲ کیلومتری تنگه دار قرار دارد

بهترین زمان سفر به تنگ دار نوشهر

بهترین زمان سفر به تنگ دار نوشهر، تابستان است یعنی زمانی که دمای هوا برای آب‌بازی و پیمایش دره مناسب باشد. در بهار پایین بودن درجه حرارت آب و تند شدن جریان رودخانه ممکن است اذیت کننده باشد. ورود به تنگه در فصل پاییز و زمستان هم غیرممکن و خطرناک است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا