تفریح

“گردش تفریح “در طبیعت بی نظیر پامنار

روستای پامنار دزفول روستایی آرام و به دور از شلوغی است و زیبایی و سرسبزی آن جذابیت خاصی به روستا بخشیده است.

اطراف روستا را کوه‌های شاداب و تنگوان فراگرفته که با درختانی از سدر، بلوط، نخل و… پوشیده شده‌اند. دشت‌های اطراف هم مملو از گل‌های شقایق و نرگس هستند که بوی مطبوع آن‌ها در فصل بهار می‌تواند هر بیننده‌ای را به عالم خیال ببرد. از طرفی دیگر حیواناتی نظیر کبک، تهیو، خرگوش، روباه و پلنگ در این منطقه دیده می‌شود.
روستای پامنار در محدوده سد دز و کرخه قرار گرفته است و همین موقعیت، سبب شده که روستا با استفاده از آب این دو رود از طبیعتی سرسبز و زبیا برخوردار شود. روستای پامنار یکی از مناطق گردشگری شهر ذفول است.

جاهای دیدنی نزدیک روستای پامنار دزفول

برخی از جاذبه‌های گردشگری اطراف این ناحیه را برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم.
قلعه شاداب
از روستای پامنار تا کوه شاداب دیواره‌هایی از جنس سنگ فرسایشی به چشم می‌خورد که بازمانده‌های یک دژ محکم است. مهم‌ترین اثری که از این دژ به‌جامانده، یک قلعه طبیعی است که در دل کوه قرار دارد
گورستان
از دیگر دیدنی های روستای پامنار دزفول قبرستانی قدیمی است که فاصله کمی با قلعه دارد. گورهای باستانی این محل دارای سنگ هایی عمودی هستند که بر روی آن ها نقوش متفاوتی ترسیم شده است. هر یک از نقش ها نشان دهنده مشخصات صاحب گور هستند.
غار زرده
در منطقه پایین کنارستان، یک غار به نام زرده وجود دارد. این غار در فصل تابستان فضای مطبوع و زیبایی دارد.
مردم این منطقه دارای صنایع دستی خاصی هستند که از میان آن‌ها می‌توان به کپوبافی اشاره کرد که بومیان روستا در آن تبحر دارند. بسیاری از کپوها (حصیرهایی که با برگ نخل بافته می‌شوند) دارای هویت خاص و با رنگهای سنتی زینت بخش بسیاری از خانه‌ها هستند. طرح‌ها و رنگ‌های کپو از ترکیب ابریشم و کامواهای رنگی شکل می‌گیرد. نوع تولیدات کپو در پامنار از کیفیت بالایی برخوردار است

بهترین زمان سفر به روستای پامنار

بهترین زمان برای سفر به روستای پامنار، اردیبهشت و خرداد است، اما در تابستان و پاییز هم می‌توان به این روستا سفر کرد و از زیبایی طبیعت آن بهره‌مند شد و لذت برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا