جهان بینقاب امروز

شهر صورتی و عجیب هند؛ شهری با زیبایی‌های فراوان + تصاویر

کشور هندوستان و به خصوص شهر صورتی جیپور پر از جاذبه‌های گردشگری متنوع از است و به خاطر تنوع غذایی و فرهنگ خاص افراد زیادی را به خود جذب می‌کند.

وقتی صحبت از سفر کردن می‌شود مناطق تفریحی گردشگری بسیاری در ذهن افراد شکل می‌گیرد، اما گاهی نیز افراد برای پیدا کردن و مقصد گردشگری مورد نظرشان به مجله‌های گردشگری و یا آژانس‌های گردشگری مراجعه می‌کنند. در این مقاله قصد داریم با معرفی شهر صورتی جیپور که یکی از شهرهای بسیار زیبا در هندوستان رنگارنگ است را به شما معرفی کنیم. با ما باشید تا درباره مناطق گردشگری بیشتر بدانید.

جیپور در کدام منطقه جغرافیایی قرار گرفته است؟

جیپور در کشور هندوستان قرار گرفته است. کشور هندوستان یا همان کشور ۷۲ ملت یکی از قطب‌های گردشگری جهان است که هر ساله مردم زیادی برای دیدن کردن از مقاصد گردشگری بسیار زیبا موجود در آن راهی هندوستان می‌شوند. کشور هندوستان و به خصوص شهر صورتی جیپور پر از جاذبه‌های گردشگری متنوع از است و به خاطر تنوع غذایی و فرهنگ خاص افراد زیادی را به خود جذب می‌کند.

چرا جیپور را شهر صورتی می‌نامند؟

جالب است که بدانید شهر جیپور که در سال ۱۷۲۷ با دقت بسیار بالایی به دست مهاراجه جای سینگ دوم ساخته شد از همان ابتدا دارای معماری منحصر به فرد خود بود. جالب‌تر اینکه چهار سال زمان صرف ساختن خیابان‌های اصلی این شهر شد و در همان ابتدا شهر به نه بخش تقسیم شد. هفت بخش فرعی شهر شامل ساختمان‌های عمومی که قرار بود به دست مردم داده شوند تقسیم می‌شود و دو بخش اصلی آن برای ساختن قصرها و ساختمان‌های اصلی شهر در نظر گرفته شده است. جالب است که بدانید تا سال ۱۸۷۷ استفاده از هر رنگی به غیر از رنگ صورتی برای رنگ آمیزی ساختمان ممنوع بود. این قانون در صورت تصویب شد که هنوز هم در بعضی از بناهای تاریخی لازم الاجرا است.

چه بناهای تاریخی در جیپور قرار دارند؟

قصر هوا محل: یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌های گردشگری جیپور که صورتی‌ترین آن نیز هست به هوا محل معروف شده است. هوا محل که شاهکار معماری ۵ طبقه با ۹۵۳ پنجره کوچک و بزرگ است بلندترین ساختمان بدون پی در جهان است و این امر باعث شده تا به شاهکار معماری در جهان تبدیل شود. این قصر صورتی که از دور شبیه کندوی زنبور عسل نیز هست ارزش یک بار که نه چندین بار دیدن کردن را دارد.

رصدخانه جانتار مانتار: رصدخانه جانتار مانتار که در قرون وسطی ساخته شده و امروزه درهایش را به عنوان یک موزه به روی گردشگران باز کرده است در شهر جیپور قرار دارد. بازدید کردن از این رصدخانه به شما امکان تماشای اجرام آسمانی با استفاده از وسایل قدیمی ستاره شناسی را می‌دهد.
عبادتگاه گالتاجی: عبادتگاه گالتاجی که معبد میمون‌ها است هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این عبادتگاه که مردم برای میمون‌ها غذا می‌برند باید مراقب وسایل خود باشید چرا که ممکن است میمون‌ها آنها را از شما بدزدند. این معبد به جواهر جیپور معروف شده است. یکی از دلایلی که این معبد را در میان مردم معروف کرده حضور صدها میمون درون محوطه معبد است. جالب‌تر اینکه این مواد دارای حوضچه‌های آبی است که گردشگران اجازه دارند درون آن حمام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا