جهان بین

سفری عجیب و کمی ترسناک به دریای شمال

«تهدیدهای زیر آب دریای شمال» در پرس تی وی

شبکه پرس تی وی با پخش مستند «تهدیدهای زیر آب دریای شمال» (North Sea Underwater) نگاهی دارد به نگهداری ۳ میلیارد تن جنگ افزار شیمیایی توسط کشورهای غربی در اعماق دریای شمال و بالتیک که تهدیدی برای محیط زیست جهان به شمار می رود.

به گزارش گردش تفریح به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، مستند «تهدیدهای زیرآب دریای شمال» به شرایط نگهداری مواد و جنگ افزار شیمیایی در بشکه های فلزی می پردازد که تنها ۱۶درصد از نشست این مواد کشنده برای ریشه کن کردن موجودات دریایی برای قرن ها کافی است.

این مستند در سفری به دریای شمال و در گفت و گو با کارشناسان و متخصصین محیط زیست، از فاجعه ای عظیم خبر و نسبت به تاثیرات مخرب این مواد شیمیایی بر گرم شدن زمین، سلامتی محیط زیست، ماهی ها و انسان ها هشدار می دهد.

این مستند همچنین بخشی از عوارض و صدماتی که سیاست و روند نگهداری و انبارکردن این سلاح های شیمیایی توسط دولت های اروپایی در اعماق اقیانوس ها را به دنبال دارد، به تصویر می کشد.

مستند «تهدیدهای زیر آب دریای شمال» به کارگردانی ژاک لوئیل محصول سال ۲۰۱۸ است.

این مستند در سه روز متوالی از سه شنبه ساعت۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی وی روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعت ۰۹:۰۰, ۱۵:۰۰, ۲۱:۰۰و بامداد چهارشنبه ساعت ۰۱:۰۰ پخش می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا