خبرنامه

ورود ۱۸ هزار گردشگر به کیش در نخستین هفته از جشنواره تابستانی

کیش – ایرنا – مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: در هفته نخست جشنواره تابستانی کیش بیش از ۱۸ هزار و ۲۶۳ گردشگر به این جزیره زیبای مرجانی سفر کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزت الله محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: همچنین از سوم تا نهم تیرماه ۱۳۰ مسافر خارجی نیز از پرواز دبی به کیش، وارد جزیره شدند.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای افزایش تعداد پروازها به کیش همزمان با آغاز جشنواره تابستانی، بیان کرد: طی اولین هفته از این جشنواره شاهد افزایش ۹ درصدی پروازها در مقایسه با هفته ماقبل آن بودیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی وارش، چابهار، کاسپین، کیش و فلای پرشیا از جمله شرکت‌هایی بودند که با توجه به پیگیری های انجام شده از هفته گذشته پروازهای خود را به صورت روزانه در مسیر کیش افزایش داده اند.

وی با اعلام اینکه تا پایان تیر ماه بلیت هواپیما با قیمت مصوب در مسیر رفت و برگشت در دسترس متقاضیان سفر به کیش خواهد بود، ادامه داد: برخی دفاتر خدمات گردشگری نیز با نرخ کمتر از قیمت مصوب بلیت‌های خود را به فروش می‌رسانند که نقش بسزایی در افزایش سفر به این جزیره خواهد داشت.
طرح‌های تشویقی برای شرکت‌های هواپیمایی در کیش

محمدی با اشاره به ارزیابی شرکت‌های هواپیمایی فعال در کیش، گفت: آن دسته از شرکت‌های هواپیمایی که در نیمه نخست امسال همکاری لازم را داشته و تعداد پروازهای خود را افزایش دهند، در نیمه دوم سال با درخواست آنان مبنی بر افزایش پرواز، ارائه خدمات بیشتر و توسعه پروازی مساعدت خواهد شد.

وی افزود: تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم تا با یک همکاری همه جانبه تعداد پروازها در مسیر کیش را همچون هفته نخست جشنواره تابستانه افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش از آمادگی کامل برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته به شرکن‌های هواپیمایی در فرودگاه کیش خبرداد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای برقراری پرواز به صورت ۲۴ ساعته بویژه در ایام جشنواره تابستانی در فرودگاه کیش وجود ندارد، اضافه کرد: این مورد به شرکت‌های هواپیمایی نیز اعلام شده، به طوری که در حال حاضر فرودگاه بین المللی کیش در ساعت ۲ یا سه بامداد نیز شاهد نشست و برخاست هواپیما است.

به گزارش ایرنا، جشنواره تابستانی کیش از اول تیرماه آغاز شده و به مدت ۲۶ روز ادامه خواهد داشت.

حراجی بزرگ مراکز تجاری و تخفیف مراکز تفریحی،‌ سمینار آموزشی مدیران هتل‌ها، برگزاری مسابقات کشوری رشته‌های بادبانی، مسابقات قهرمان کشوری جت اسکی و جت بُت، جشنواره موسیقی جنوب کشور (یامال) و خانه مردم شناسی بومیان کیش، المپیاد ورزشی کانون وکلای کشور، دوره آموزشی عکاسی و فیلمبرداری با حضور بلاگرهای کشور، ضیافت اختتامیه میت (MEET) با حضور کارآفرینان برتر کشور، برگزاری کنسرت، مسابقات قهرمانی کشوری غواصی آزاد، مسابقات قهرمانی کشوری نجات غریق و جشنواره و نمایشگاه گردشگری سفر ایران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره تابستانی کیش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا