تفریح

ببینید | ویدیویی جذاب از مراحل ساخت یک کشتی کروز لاکچری مسافرتی

مراحل ساخت کشتی کروز AidaNova را ببینید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اولین کشتی کروز کی و کجا ساخته شد ، خوب اولین کشتی کروز در سال 1822 میلادی به وسیله شرکت ناوبری پنینسولار و اورینتال طراحی و ساخته شد.
این کشتی ها در بین انگلیس و شبه ‌جزیره ایبری رفت و آمد می کردند ، لازم به ذکر است که از این کشتی های مسافربری در ابتدای کار خیلی استقبال نشد ، ولی کم کم و از سال 1837 میلادی این کشتی ها نظر مردم را به خود جلب کرد و در سال 1840 میلادی ، شرکت سازنده ، مسیرهای بیشتری را به برنامه سفری این کشتی ها اضافه کرد .
از نیمه دوم قرن نوزدهم ، کشتی های کروز شکل لوکس تری به خود گرفتند و بسیار بزرگ تر از قبل طراحی شدند و بدنه های آن ها نیز از فولاد ساخته می شد ، این کشتی های لوکس در بین افراد ثروتمند بسیار محبوب شد و با گذشت زمان قشر متوسط هم به سفر با این کشتی ها علاقه نشان دادند. کشتی تایتانیک شاید معروف ترین کشتی کروزی است که تمام جهانیان آن را می شناسند ، یکی دیگر از کروزهای معروف ، کروز ویکتوریا لوئیز از شاهزاده های آلمان بوده است ، به مروز زمان کشتی های کروز بسیار پیشرفت کردند و امکانات آن ها بسیار زیاد و مدرن شده ، امروزه شاهد کشتی های کروزی هستیم که ده ها طبقه دارند و به مانند شهری در اقیانوس می خرامند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا