غذاگردی

طرز تهیه یک دسر ژله‌ای و خرمالویی در ۵ دقیقه | شیرین اما بدون شکر

بر اساس دستور جیمی اولیور، سرآشپز معروف بریتانیایی

این یک پودینگ شگفت‌انگیز است: سالم، بدون گلوتن، بدون شکر و وگن که حتی برای خام گیاهخواران نیز مناسب است.

به گزارش همشهری آنلاین، جیمی اولیور، سرآشپز معروف بریتانیایی کتابی معروف و جهانی دارد که دستورات غذایی را بر اساس تعداد مواد به کار رفته در آن تقسیم‌بندی کرده است، مثلا خوراکی‌هایی با سه ماده اولیه و… . اما این دستور از آن هم جالب‌تر است و تنها دو ماده اولیه دارد. خرمالو و پودر کاکائو!

بافت ژله‌ای، همراه با طعم شیرین خرمالو و مزه خوشایند کاکائو یک پودینگ خام و گیاهی، بدون گلوتن، بدون شکر و سلامت به شما می‌دهد اما از همه مهم‌تر، نتیجه کار شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این را یکی از آشپزان کوردن بلو، مدرسه آشپزی مشهور دنیا، گفت و واقعا هم همین‌طور است. کافی است امتحان کنید.

طرز تهیه: ۳۵۰ گرم خرمالوی شسته شده را، حدودا چهار یا پنج عدد، پوست بگیرید، در مخلوط کن بریزید؛ به آن ۵ قاشق پودر کاکائو اضافه کنید. همین!

این ترکیب را مخلوط کنید تا یکدست شود و سپس آن را در یک ظرف دردار ریخته و ترجیحا چهار ساعت در یخچال بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نکته نهایی: در صورت تمایل یک نوک قاشق چای‌خوری وانیل نیز به این مخلوط اضافه کنید تا عطر پودینگ شکلاتی-خرمالویی شما تقویت شود.

این دسر به‌راحتی از ظرف جدا می‌شود و برای دو نفر کافی است. می‌توانید با چند تکه دراژه یا چیپس شکلاتی آن را تزئین کنید و نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا