خبرنامه

پایان اعتبار و به‌روزرسانی «لغو ویزای گروهی ایران و روسیه»

با پایان اعتبار موافقت‌نامه لغو روادید گروهی ایران و روسیه، نشست تخصصی برای تمدید و به‌روزرسانی این موافقت‌نامه و رفع چالش‌های آن برگزار شد.

به گزارش ایسنا، ایران و روسیه در هشتم فرودین سال ۱۳۹۶ برابر با ۲۸ مارس ۲۰۱۷ موافقت‌نامه‌ای درباره لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان دو کشور، با عنوان «برنامه اقدام مشترک ایران و روسیه» امضا کردند، اما اجرای این برنامه تا سال ۲۰۲۳ به تاخیر افتاد.

براساس این برنامه اجرایی اقدام مشترک، گروه‌های گردشگران ایران و روسیه از ۵ تا ۵۰ نفره که قصد سفر بین دو کشور را از طریق آژانس‌های مسافرتی داشته باشند، برای مدت ۱۵ روز اقامت، به ویزا نیاز نخواهند داشت.

اعتبار این برنامه اجرایی تا دسامبر ۲۰۲۳ بود، که بنابر اعلام قبلی معاونت گردشگری، قابل تمدید به دوره‌های مشابه است. اکنون با پایان اعتبار این موافقت‌نامه، در نشستی که نمایندگان وزارت امور خارجه، پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، تشکل‌های گردشگری، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در بازار روسیه حضور داشتند، مشکلات و چالش‌های لغو روادید سفرهای گروهی به بحث گذاشته شد تا این فرایند در به‌روزرسانی موافقت‌نامه، تسهیل شود.

مسلم شجاعی ـ سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ـ در این نشست با اشاره به نزدیک بودن موعد پایان سند برنامه اقدام مشترک دو کشور افزود: به‌روزرسانی روند اجرای این موافقتنامه به منظور به حداقل رسیدن چالش‌ها و ابهامات موجود آن در دستور کار این دفتر قرار دارد.

او با تاکید بر افزایش همکاری‌های لازم بین دستگاه‌های مرتبط با این موافت‌نامه، اظهار کرد: در به‌روزرسانی جدید چالش‌هایی مانند بیمه گردشگران دو طرف و الکترونیکی شدن فرآیند تبادل فرم‌های مرتبط مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی همچنین گفت: بهبود فرآیند اجرایی لغو روادید گروهی بین دو کشور موجب ارتقاء تجربه بازدید گردشگران و عامل مهمی برای تداوم این امر با سایر کشورها نیز خواهد شد.

شجاعی با تاکید بر اهمیت شناساندن ظرفیت‌های مختلف کشور به طرف روسی و بهره‌مندی از بازار گردشگری آن کشور، اظهار کرد: برگزاری Road show، سمینارها و همایش‌های تخصصی ویژه تورگردانان روسی علاقه‌مند به فعالیت در بازار ایران با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر نهادهای مرتبط در آن کشور کمک مهمی به تحقق این امر خواهد کرد.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی همچنین بر برگزاری دوره‌های آموزش توجیهی برای نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط داخل کشور و دفاتر خدمات مسافرتی تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا