گوناگون

اگر ریزش مو دارید بخوانید | معجزه کافئین در افزایش حجم مو

کافئین برای درمان ریزش مو مفید است، زیرا ریشه‌های مو را تحریک می‌کند و به این ترتیب سبب رشد مو و بهبود ساختار آن می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، بی‌شک در ذهن بیشتر ما مواد کافئین‌دار به ما کمک می‌کنند تا از خواب آلودگی کم کنند و انرژی‌مان را بالا ببرند، اما این فقط یکی از خواص کافئین است. اگر ریزش مو دارید باید بدانید که کافئین در درمان ریزش مو نیز تاثیرگذار است. به همین دلیل شامپوهای حاوی کافئین در بازار موجود است که برای موهایتان بسیار مفید است.

شایع ترین علت ریزش مو در مردان و زنان، آلوپسی آندروژنی که به فولیکول‌های موی شما متصل می‌شود و از رسیدن مواد مغذی حیاتی به آنها جلوگیری می‌کند و در نهایت ممکن است فولیکول‌ها را از بین ببرد و باعث ریزش موهای شما شود.

با مصرف شامپوهای کافئین‌دار می‌توانید کافئین را به فولیکول‌های مو برسانید و از آنها محافظت کنید و روند رشد مو را معکوس کنید. در کل بلندی و سلامت موی شما به سلامت فولیکول‌های آن بستگی دارد. کافئین ریشه‌های مو را نیز تحریک می‌کند و به این ترتیب سبب رشد مو و بهبود ساختار آن می‌شود.

همانطور که می‌دانید مردان به نسبت زنان با ریزش موی بیشتر و طاسی مواجه هستند. هورمون مردانه به نام دی هیدروتستوسترون که به نام اختصاری DHT شناخته می‌شود، سبب ریزش مو در مردان می‌شود. این هورمون فولیکول‌ها را کوچک و نابود می‌کند و در نهایت موجب طاسی می‌شود. مصرف موضعی کافئین می‌تواند ریشه موها را تقویت و تحریک کند.

از سویی دیگر این ماده می‌تواند به افزایش حجم موی زنان نیز کمک کند. بنابراین استفاده از شامپوهای حاوی کافئین بسیار توصیه می‌شود.
طرز استفاده از شامپوی حاوی کافئین
برای تاثیر این شامپوها اجازه دهید بعد از خیساندن مو و ریختن شامپو روی آن، حدود دو دقیقه روی سر شما بماند تا به ریشه موها نفوذ پیدا کند.

طرز تهیه ماسک مو قهوه
حتی اگر شامپو حاوی کافئین در دسترس ندارید، می‌توانید از ماسک موی قهوه نیز استفاده کنید.

این ماسک در خانه نیز قابل تهیه است. کافی است که نصف لیوان قهوه دم کرده را با ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و روغن زیتون ترکیب کنید. سپس آن را روی تمام قسمت‌های مو بمالید. بعد از نیم ساعت موها را آبکشی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا