گوناگون

قاتل فشار خون در این گیاه کشف شد

مقادیر بالای پتاسیم موجود در کاهو می‌تواند موجب کاهش سطح فشار خون شده و از این طریق از ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری کند.

یکی از پرمصرف‌ترین سبزیجات در سراسر دنیا کاهو است، که خواص کاهو برای سلامت بدن فراوان است. کاهو قرن‌ها پیش توسط مصری‌ها کشت شد و از سبزیجات برگ سبز است. مصری‌ها از دانه‌های کاهو برای تهیه روغن و از برگ‌های کاهو به عنوان غذا استفاده می‌کردند. امروزه نیز مردم از کاهو به صورت خام در تهیه انواع سالاد و به صورت پخته شده در تهیه سوپ و انواع غذاها استفاده می‌‌کنند.

کاهو دارای انواع مختلفی از جمله ‌کاهو برگی، کاهو پیچ، کاهو چینی، کاهو موج‌دار، کاهو ساقه‌ای و کاهو کله روغنی است. کاهو دارای طبعی سرد و تر بکده و مصلح آن سکنجبین، زیره، نعناع و کرفس هستند. در ادامه به بررسی خواص کاهو می‌پردازیم.

در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با خواص کاهو است به بررسی مواردی از جمله خواص درمانی کاهو، خواص کاهو برای اسپرم، خواص کاهو برای کبد چرب، فواید کاهو در بارداری، فواید کاهو برای پوست، خواص کاهو برای مو، خواص ‌کاهو برای فشار خون، خواص کاهو در بدنسازی، خواص کاهو برای پیشگیری از سرطان، خواص آب کاهو، عوارض کاهو و کاهو و تناسب اندام می‌پردازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا