تفریح

داروهای موردنیاز در سفر

انتخاب انواع داروی مناسب برای مسافرت تا حد زیادی به مقصد و نوع سفر شما بستگی دارد. وقتی به شهرهای بزرگ مسافرت می‌کنید به داروهای زیادی نیاز ندارید، چون همیشه به مطب پزشک و داروخانه دسترسی خواهید داشت. اما وقتی طبیعت‌گردی می‌کنید یا در مناطق دور افتاده کمپ می‌زنید، باید داروهای بیشتری با خود ببرید.

همسفران شما هم روی انتخاب دارو برای مسافرت تاثیر دارند. اگر با کودکان یا افراد سالمند مسافرت می‌کنید، منطقی است که برای اکثر بیماری‌های رایج دارو داشته باشید.

داروهای ضروری در سفر:

داروهای ضد اسهال

اسهال مسافرتی یکی از اختلالات دستگاه گوارش است که به دلیل خوردن غذای آلوده یا نوشیدن آب آلوده ایجاد می‌شود.

داروی مسهل و ضدیبوست

در سفر به دلیل تغییر رژیم غذایی به یبوست مبتلا شوید

داروهای مسکن

داروهای ضددرد و تب‌بر از مهم‌ترین مواردی هستند که باید به آن‌ها اشاره کرد.

قرص‌های سرماخوردگی و آنفولانزا.

داروی سرفه

پماد ضدقارچ وضدباکتری

عفونت قارچی پوست از جمله عفونت‌های شایع مناطق گرم در بین مسافران است وبرای جلوگیری از عفونی شدن بریدگی و یا خراش پوست، پماد ضدباکتری توصیه می‌شود

ضد تهوع و سرگیجه: برای جلوگیری از تهوع و سرگیجه ناشی از دست اندازهای جاده‌ای، این داروها پیشنهاد می‌شوند

داروهای تجویز شده توسط پزشک

همیشه در هر سفری، چه مقصد شما شهرهای مختلف ایران باشد و چه خارج از کشور، باید داروهای تجویزی خود را همراه داشته باشید. حتی توصیه می‌شود برای چند روز داروی اضافی بردارید.

محلول ضدعفونی‌کننده برای تمیز کردن زخم‌ها یا نیش‌ها.

نوارچسب پزشکی، به‌عنوان‌مثال یک باند کرپ، روکش‌های گازی که اغلب می‌توانند جای بخیه‌ها را بگیرند

آب بهترین آشامیدنی برای مصرف دارو است.

بیماران مبتلا به فشار خون بالا بهتر است دستگاه اندازه ­گیری فشار خون و داروهای مصرفی را به همراه داشته باشند.

در بیماران مبتلا به دیابت همراه داشتن انسولین یا داروی مصرفی برای تمام مدت سفر شامل نوار یا دستگاه کنترل قند خون الزامی است.

ژل یا محلول ضدعفونی‌کننده دست

کرم ضدآفتاب (با SPF بالاتر از 30)

دماسنج پزشکی برای اندازه‌گیری دمای بدن

نکات مهم :

پیش از مصرف هر دارویی حتما با پزشک مشورت نمایید.
توجه داشته باشید که چه زمانی از داروهای خواب آور مصرف می نمایید، مثلا اگر قرار است مدت کوتاهی پس از استفاده از آن ها رانندگی کنید از خوردن اینگونه داروها اجتناب نمایید.
داروها را در ظرف مخصوص خودشان نگهداری کنید تا در زمان مصرف آن ها دچار اشتباه نشوید

رعایت نکات بهداشتی هنگام سفر

افراد باید از مصرف غذا در غذا‌خوری‌های بین راهی تا حد امکان خودداری کنند و در صورت نیاز از غذاهایی که سریع فاسد می‌شوند، مانند سالاد الویه، کباب کوبیده، همبرگر، سوسیس و کالباس استفاده نکنند.

اشخاص بهتر است غذاهای مصرفی در طول مسیر را در منزل تهیه کنند و به همراه خود داشته باشند. از غذاهای مناسبی که می توان بین راه مصرف کرد، باید به نان، پنیر و گردو یا سیب‌زمینی پخته شده اشاره کرد.

افراد باید توجه داشته باشند که از آب آشامیدنی معدنی برای نوشیدن استفاده کنند و از مصرف آب چشمه‌، قنات و رودخانه‌ها به طور اکید خودداری کنند و در صورت نبودن آب معدنی حتما آب را به مدت پنج دقیقه جوشانده و از قرص‌های هالو‌ژنه برای ضد عفونی کردن آن استفاده کنند.

رعایت نظافت و بهداشت شخصی مانند شستن دست‌ها با صابون به ویژه قبل از صرف غذا هنگام مسافرت اهمیت بسزایی دارد. همچنین اشخاص برای اقامت باید توجه داشته باشند که از سکونت در مکان‌های غیر بهداشتی اجتناب کنند و در مکان‌هایی اقامت کنند که تحت نظارت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا