تفریحگزارش آگهی

محبوب ترین شهرهای ترکیه برای ایرانی ها

محبوب ترین شهرهای ترکیه که مملو از جاذبه های گردشگری و تفریحات بی شماری هستند، آمار تورهای لحظه آخری ترکیه را سالانه بیشتر می کنند.

بدون شک یکی از مقاصد سفرهای خارجی برای اکثر ما ایرانیان شهرهای ترکیه است. محبوب ترین شهرهای ترکیه که مملو از جاذبه های گردشگری و تفریحات بی شماری هستند، آمار تورهای لحظه آخری ترکیه را سالانه بیشتر می کنند. شهرهای معروف ترکیه برای حراجی های بی نظیرشان در بزرگ ترین بازار های جهان در ترکیه و یا ساحل های زیبایی که دارند باید در لیست سفر هر گردشگر تور ترکیه قرار گیرند. در ادامه به معرفی محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه می پردازیم.

استانبول | بهترین شهر ترکیه برای زندگی

استانبول به عنوان پربازدیدترین شهر ترکیه شناخته می شود که از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده است. بسیاری از هموطنان برای اخذ اقامت ترکیه این شهر را، به ویژه در محدوده ی اروپایی اش، انتخاب کرده اند تا از امکانات بی نظیرش در کنار جاذبه های متنوع گردشگری همچون مسجد ایا صوفیه، و آب و هوای بی نظیرش بهره‌مند شوند. این شهر به علت استقبال تعداد بیشماری توریست به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نیز نامیده شده است.

آنتالیا | محبوب ترین شهر توریستی ترکیه

پس از استانبول، این آنتالیا است که مقصد بسیاری از ایرانیان بوده و جاذبه های تفریحات آبی اش زبانزد خاص و عام است. این شهر به عنوان یکی از شهرهای ساحلی ترکیه در امتداد خط ساحلی زیبای مدیترانه قرار دارد. آنتالیا با اینکه به ورزش های آبی معروف شده است اما شهری قدیمی با بسیاری از مکان های تاریخی است. شما با سفر به این شهر می توانید از طبیعت زیبا و مراکز خرید و بازار های قدیمی آنتالیا نیز دیدن کنید.

آنکارا | پایتخت زیبای ترکیه

یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر، آنکارا، پایتخت این کشور است. آنکارا به عنوان یک شهر دانشجویی، مرکز بسیاری از ادارات و سفارت خانه ها نیز هست. اما جاذبه های توریستی معروفش مانند برج آتاکوله، شهربازی آنکارا، محله ی تاریخی هامامونو، آکواریوم آکوا وگا و … بسیاری از بازدیدکنندگان را به سمت خود می کشاند.

وان | یکی از شهرهای توریستی ترکیه

وان از شهرهای مهم ترکیه برای عاشقان خرید کردن و حراجی های فصلی است. البته بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی وان ترکیه نیز جای خودش را دارد. بازدید از جزیره آکدامار، دریاچه وان، موزه وان، قلعه هوشاپ، مجموعه صومعه واراگاونق و دیگر مراکز توریستی این شهر را نباید از دست داد.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین شهرهای ترکیه برای سفر که میان ایرانی ها بسیار محبوب هستند را از نظر گذراندیم. ترکیه به عنوان یکی از توریست پذیرترین کشورهای دنیا با وجود همسایگی اش با ایران جزو ثابت برنامه های سفر گردشگران ایرانی بوده و محبوب ترین شهر های ترکیه همیشه در لیست مقاصد سفرهای ما وجود دارند. اگر قصد سفر به بهترین شهر های ترکیه را دارید کافیست کلمه ی تور ترکیه لحظه آخر را گوگل کرده و از بهترین قیمت ها و جشنواره های تورهای سایت لحظه آخر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا