غذاگردی

آبگوشت بربسیل ؛ خوشمزه مهاباد

آبگوشت ماستی یک غذای اصیل مهابادی است که در زبان محلی به نام بربسیل می شناسند ، این غذا شبیه به آبگوشت کشک است ولی با کمی تفاوت در طعم و مزه این غذا را با روش های مختلف طبخ می کنند که سلیقه ای است.

این غذای بسیار خوشمزه با ران مرغ ، لپه و ماست سنتی گوسفندی طبخ می شود و بسیار پر خاصیت است این غذا هر طیف سلیقه و ذائقه را تحت پوشش خود قرار می دهد و معمولا بیشتر افراد آن را دوست دارند بهتر است برای درست کردن این آبگوشت خوشمزه صبور باشید تا در آخر یک غذای جا افتاده میل کنید

مواد لازم:

لپه ۱۰۰ گرم

ماست گوسفندی ۴ لیوان (لیوان های دسته دار)

آرد گندم یک قاشق

سبزیجات معطر شامل تره کوهی ،مرزه ، نعناع

پیاز ۱ عدد

ادویه شامل : نمک ، فلفل ، زردچوبه ، پودر لیمو عمانی

برای تهیه آبگوشت ماست ابتدا لپه را بپزید و سینه مرغ را به صورت قطعه قطعه برش دهید و درون روغن آن را سرخ نمایید سپس سینه مرغ را به لپه بیفزایید و اجازه دهید تا لپه و سینه مرغ به خوبی پخته شوند. توجه داشته باشید که بعد از پخت لپه و مرغ باید دو لیوان آب درون قابلمه مانده باشد.
ماست را درون ظرفی مناسب بریزید و به کمک قاشق آن را هم بزنید تا رقیق شود سپس یک قاشق از سبزیجات معطر را به ماست بیفزاییدیک قاشق آرد را برای غلظت آبگوشت و زردچوبه و نمک را هم به ماست اضافه کنید سپس ماست را به مخلوط سینه مرغ اضافه نمایید و آن را هم بزنید تا ماست نبرد بعد از اینکه ماست به دمای جوش رسید شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا این غذا جا بیفتد.
می توانید برای خوش طعم شدن بیشتر آبگوشت از روغن زرد یا کره حیوانی استفاده کنید
می توانید بجای آرد گندم از سیب زمینی نیز استفاده کنید ، بیس زرد این آبگوشت زردچوبه است اما برخی از افراد نیز زعفران هم اضافه می کنند . اگر بوی ماست گوسفندی را دوست ندارید می توانید ماست گاومیش را جایگزین کنید
این غذا را با نان سنگک و یا تافتون و لواش درون کاسه تلیت می کنند و در کنارش معمولا پیاز و سبزی خوردن نیز سرو می شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا