تفریح

روستای کمرد و راز غار چهل دختر

روستای کمرد یکی دیگر از روستاهای اطراف تهران است که با مناظر و چشم انداز هایی که دارد محل بسیار مناسبی برای پیک نیک و گشت و گذار می باشد.

این روستا در 20 کیلومتری شهر تهران و چیزی حدود 3 کیلومتری پردیس قرار دارد و از آن دست روستا های با جاذبه های دیدنی فراوان است. در واقع این روستا در جاده ی اصلی رودهن بوده و با تقسیم بندی اخیر مناطق کشور در منطقه ی جاجرود واقع شده است.

دیدنی های کمرد

آبشار کمرد

آبشار کمرد جاجرود در قسمت شمالی روستا واقع شده است؛ جایی که با سنگ‌های زیبا و پوشش گیاهی بی‌نظیر مزین شده و آرامشی وصف‌ناشدنی به گردشگران هدیه می‌دهد. این آبشار در فصل‌های بهار و تابستان پرآب بوده؛ اما خشک‌بودن یا نبودن آن در فصل‌های سرد سال به میزان بارش سالیانه منطقه وابسته است.

غار چهل دختر

غار چهل دختر نیز درست در پشت آبریز چاه واقع شده است و گفته می شود علت نامگذاری آن به دلیل رفتن 40 دختر به داخل غار و بازنگشتن آن ها بوده است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در این منطقه سنگ هایی وجود دارند که بویی شبیه به نفت دارند و دلیل متقاعد کننده ای نیز برای آن وجود ندارد.

امامزاده های روستا

همچنین دو امامزاده به نام طیب ابن طاهر و دو برادران نیز در این روستا وجود دارند که اولی در سمت شرقی روستا و دومی در کنار چشمه ای واقع شده است و از دیگر مناطق گردشگری کمرد به شمار می رود.

چای کوهی، سیرچه، والک، گل شقایق،‌ گل بنفشه،‌بوته زرشک و سایر گیاهان معطر از جمله گیاهان موجود در این منطقه است و حیواناتی مانند کبک و روباه خاکستری و عقاب در این محدوده به چشم می‌خورد.

بهترین زمان سفر به این روستا

از آن جایی که کمرد در دامنه ی شرقي قله ای به نام آراکوه با ارتفاع چیزی حدود ۲۶۵۰ متر واقع شده است بنابراین به لحاظ آب و هوایی یک روستای کوهستانی بوده و در اغلب اوقات دارای هوایی بارانی و سرد است. بنابراین پاییز این منطقه بسیار زیبا و دلنشین و زمستانی سراسر سرما و برف دارا می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا