جهان بینگزارش آگهی

10 نکته مهم که برای سفر به لندن باید بدانید

لندن ازجمله شهرهایی است که مدام در حال تغییر بوده و روزبه‌روز بر میزان جاذبه‌های آن افزوده می‌شود. این موضوع ممکن است گردشگران را با چالش‌هایی مواجه کند و موجب سردرگمی آن‌ها شود. ازاین‌رو در این مطلب، ۱۰ نکته مهم که دانستن آن‌ها برای سفر به لندن ضروری است را شرح داده و همچنین تعدادی از بهترین هتل های لندن را معرفی کرده‌ایم.

نکات مهم در سفر به لندن

شهر لندن به‌عنوان پایتخت کشور انگلستان، ترکیبی از فرهنگ‌های قدیمی، رستوران‌های زیبا و جاذبه‌های گردشگری متعدد است. این جاذبه‌ها برای تمامی مسافران جذابیت خاصی داشته و سفر خاطره‌انگیزی را برای آن‌ها رقم می‌زنند.

لندن با این‌که شهر بسیار بزرگی است، اما زیرساخت‌های حمل‌ونقل در آن بسیار توسعه پیدا کرده و به این ترتیب رفت‌وآمد در شهر برای گردشگران بسیار آسان شده است. اگر قصد دارید به لندن سفر کنید، خوب است ابتدا نکاتی درباره این شهر بدانید، زیرا آگاهی از این نکات موجب می‌شود تا سفر بهتری را تجربه کنید. این نکات به شرح زیر هستند:

لندن شهری قدیمی و بسیار بزرگ است

شهر لندن وسعت بسیار بالایی داشته و میلیون‌ها نفر را در خود جای داده است. اگر تنها چند روز برای بازدید از لندن فرصت دارید، بهتر است یک منطقه از آن را انتخاب کنید و به گشت‌وگذار در همان منطقه یا نواحی اطراف آن بپردازید. این کار موجب می‌شود تا زمان شما در رفت‌وآمد به جاهای مختلف شهر تلف نشود.

فرودگاه‌های ارزان‌تر را به‌عنوان مقصد پرواز خود انتخاب کنید

پروازهای بعضی از شرکت‌های هواپیمایی همچون Ryan Air یا Easy Jet، در فرودگاه‌های ارزان‌تر شهر مانند فرودگاه Stansted فرود می‌آیند و به همین علت بلیط آن‌ها در مقایسه با فرودگاه‌هایی همچون Heathrow یا London City قیمت مناسب‌تری دارد. بنابراین برای کاهش هزینه سفر می‌توانید این شرکت‌ها را برای خرید بلیط هواپیما انتخاب کنید.

انعام دادن اجباری نیست

شاید شنیده باشید که انعام دادن در آمریکا بسیار بااهمیت است؛ اما این موضوع در لندن اهمیت چندانی ندارد و معمولاً یک انعام ۱۰ تا ۱۵ درصدی برای رستوران عالی به‌نظر می‌رسد. ضمن این‌که در بارها، اصلاً نیازی به انعام دادن وجود ندارد. علاوه‌براین دادن انعام به راننده تاکسی‌ها هم هیچ لزومی ندارد. البته بهتر است در بعضی از مواقع، مبلغ کرایه را رند کنید و پول بیشتری به راننده بدهید.

موزه‌ها و گالری های هنری در لندن رایگان هستند

نکته جالبی که در رابطه با شهر لندن وجود دارد، این است که بازدید از اماکنی همچون موزه تاریخ طبیعی، موزه بریتانیا، موزه علوم و بسیاری دیگر از موزه های لندن رایگان بوده و گردشگران می‌توانند یک روز از سفر خود را به گشت‌وگذار در میان آثار تاریخی شهر بگذرانند.

از تخفیفات موجود برای کرایه مترو و قطار استفاده کنید

اگر سن شما زیر ۲۶ سال است (یا دانشجو هستید)، بالای ۶۰ سال سن دارید، یا چنانچه همراه خانواده خود به لندن سفر کرده‌اید، می‌توانید از یکی از ایستگاه‌های قطار در لندن، یک کارت Railcard دریافت کنید. هزینه دریافت این کارت برابر با ۳۰ پوند بوده و به‌مدت یک سال قابل استفاده خواهد بود. داشتن این کارت باعث می‌شود تا هزینه سفر ریلی یا مترویی شما در ساعات غیرشلوغ، مشمول ۳۳ درصد تخفیف شود.

رستوران‌های محله ناتینگ هیل Notting Hill را از دست ندهید

محله ناتینگ هیل از رستوران‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. بنابراین توصیه می‌کنیم یک صبح تا ظهر را به گشت‌وگذار در این محله بپردازید و از طعم خوراکی‌های محلی، ارگانیک و متفاوت بهره‌مند شوید. جالب است بدانید که تعدادی از هتل های لندن نیز در این محله قرار گرفته‌اند.

در روز شنبه به خیابان آکسفورد نروید

خیابان آکسفورد در روزهای آخر هفته بسیار شلوغ و استرس‌زاست. در چنین شرایطی، متروی آن منطقه نیز برای کنترل جمعیت بسته می‌شود. بنابراین بهتر است در ساعات بین صبح تا ظهر و در روزهای غیرتعطیل، به خیابان آکسفورد بروید.

دوچرخه‌های Boris را برای رفت‌وآمد در شهر کرایه کنید

همه افراد می‌توانند در شهر لندن با ارائه یک کارت اعتباری، دوچرخه کرایه کنند. بنابراین اگر به دوچرخه‌سواری علاقه دارید، می‌توانید با مراجعه به یکی از ایستگاه‌های دوچرخه، نسبت‌به دریافت دوچرخه اقدام کنید. دوچرخه‌سواری روش بسیار خوبی برای بازدید از شهر بوده و موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر نیز می‌شود.

از بازارهای خوراکی لندن غافل نشوید

بازارهای خوراکی متعددی در لندن وجود دارند که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به Borough Market اشاره کرد. پیشنهاد ما این است که هنگام ناهار به این بازارها سر بزنید تا علاوه‌بر خوردن یک غذای خوشمزه، از یکی از دکه‌ها دسر نیز دریافت کنید.

بازدید از شهرک Camden را در برنامه خود قرار دهید

شهرک Camden یکی از جذاب‌ترین محله های لندن است. این محله بازارهای خیابانی بی‌نظیری دارد و انواع مختلفی از محصولات در این بازارها به فروش می‌رسند. بنابراین پیشنهاد ما این است که بازدید از این شهرک را در برنامه سفر خود قرار دهید.

اقامت در لندن

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث ماندگار شدن تجربه یک سفر در ذهن گردشگران می‌شود، محل اقامت خوب است. چنین محلی باید از امکانات رفاهی خوبی برخوردار باشد و شرایط ایده‌آلی را برای استراحت مسافران فراهم کند.

امروزه هتل به‌عنوان محبوب‌ترین اقامتگاه نزد مردم دنیا شناخته می‌شود. ازاین‌رو طی سال‌های اخیر، بر تعداد هتل های شهرهای توریستی جهان به‌طور قابل‌توجهی افزوده شده است. شهر لندن نیز به‌عنوان یکی از شهرهای توریستی در سراسر دنیا، هتل‌های مختلفی داشته و شرایط اقامتی بسیار خوبی را برای گردشگران فراهم کرده است. در این بخش تعدادی از بهترین هتل های لندن را معرفی کرده‌ایم:

  • هتل ساووی
  • هتل دورچستر
  • هتل ریتز
  • هتل گورینگ
  • هتل شانگری
  • هتل کلاریج
  • هتل ماندارین اوریِنتال

این هتل ها از نظر خدمات‌رسانی در سطح بسیار بالایی قرار داشته و موفق به دریافت رضایت حداکثری گردشگران شده‌اند.

سفر به لندن با فلای تودی

اگر شما هم قصد سفر به شهر زیبای لندن را دارید، بهترین و آسان‌ترین راه این است که به وب‌سایت «فلای تودی» مراجعه کرده و نسبت‌به خرید بلیط و رزرو هتل به‌صورت آنلاین اقدام کنید. این شرکت یکی از معتبرترین مجموعه‌ها در این زمینه بوده و امکان دریافت بیمه مسافرتی و بهره‌مندی از ترانسفر فرودگاهی را نیز برای گردشگران فراهم کرده است. البته این خدمات فقط مختص سفر به لندن نیست و شما می‌توانید برای سفر به هر نقطه از کره زمین، از خدمات فلای تودی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا