خبرنامهگزارش آگهی

سی وسه پل اصفهان هم اکنون (در سال 1402 و 1403) آب دارد؟

اصفهان به دلیل جاذبه های گردشگری بسیاری که دارد به عنوان نصف جهان شناخته می شود.

یکی از جاذبه های گردشگری اصفهان که افراد بسیاری برای بازدید از آن به صورت شخصی یا به همراه تور راهی اصفهان می شوند سی و سه پل است. این پل که در بخش مرکزی زاینده رود و در میدان انقلاب و خیابان چهار باغ عباسی اصفهان واقع شده است به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ایران نیز شناخته میشود.

بسیاری از افرادی که به قصد بازدید از سی و سه پل راهی اصفهان می شوند این سوال را دارند که آیا سی و سه پل آب دارد یا خیر؟ و اینکه آیا سی و سه پل اصفهان هم اکنون آب دارد یا خیر؟ باتوجه به اینکه بخشی از جذابیت بصری سی و سه پل به آب زاینده رودی که در زیر پایه های آن جاری می شود بستگی دارد برای بسیاری از افراد این موضوع که آیادر زمان سفر آنها به اصفهان آیا سی و سه پل آب دارد یا خیر بسیار حائز اهمیت است.

در پاسخ به این سوال باید گفت که آب داشتن سی و سه پل اصفهان زمانبندی مشخصی ندارد و آزاد سازی آب پشت سدهایی که در بالا دست این پل ساخته شده اند و عامل اصلی خشک شدن آب سی و سه پل هستند منوط به انباشت بیش از حد مجاز آب پشت سدهاست.

با این حال میتوان امیدوار بود که در میانه فروردین تا میانه اردیبهشت که هوا گرم تر بوده، برف کوه های اطراف آب شده و آب بیشتری روانه پشت سدها می شود احتمال آزاد سازی آب ها و جاری شدن آب زاینده رود و آبدار شدن سی و سه پل بیشتر است.

به همین دلیل توصیه میکنیم در صورتی که قصد سفر به اصفهان به قصد بازدید از سی و سه پل را دارید حتما در فصل بهار سفر خود را انجام دهید تا شانس بازدید از سی و سه پل پر آب را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا