خبرنامه

نام سازمان جهانی گردشگری تغییر کرد

سازمان جهانی گردشگری که چند سالی با نام اختصاری UNWTO شناخته می‌شد، با برند و نام جدیدی خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، UNTOURISM یا «سازمان گردشگری ملل متحد» عنوان جدیدی است که سازمان جهانی گردشگری خود را با آن معرفی کرده است. این سازمان با برند آژانس تخصصی گردشگری سازمان ملل متحد و رهبر جهانی گردشگری برای توسعه، محرک تغییرات اجتماعی و اقتصادی، فعالیت‌های خود را تأیید کرده است همچنین تحول گردشگری برای جهانی بهتر شعار این سازمان است.

مأموریت این سازمان حول سه پیام اصلی است شامل؛ سازمان ملل متحد به عنوان سازمان نوع دوستانه جهانی، مفهوم پیوند انسان‌ها در سرتاسر جهان و مفهوم کنشگری و حرکت.

همچنین ارتقای رفاه افراد، حفاظت از محیط زیست طبیعی، تحریک پیشرفت اقتصادی و تقویت هماهنگی بین‌المللی، جوهر اساسی فعالیت‌های این سازمان است.

در این باره بورخا بوررو، مدیر اجرایی اینتربرند UNTOURISM گفته است: انتقال از UNWTO به گردشگری سازمان ملل متحد، مرحله جدیدی را برای این سازمان رقم می‌زند. این تغییر چندین مزیت از جمله سادگی، درک بهتر، بهبود خوانایی و نام به یادماندنی را در پی دارد.

پیش از این در سال ۱۳۸۴ سازمان جهانی گردشگری به دلیل اشتباهات شایع بین اسامی اختصار دو سازمان گردشگری جهانی و سازمان تجارت جهانی «WTO» در نهایت تصمیم گرفت که دو حرف مخفف سازمان ملل یعنی «UN» را به ابتدای اسم این سازمان اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا