ایران بین

شک نکنید این نقطه عجیب و ترسناک حوالی شیراز را اصلا ندیده اید/عکس

غار چاه درغول شیراز یکی از جاذبه های طبیعی فارس است که شاید کمتر شناخته شده باشد، اما برای علاقه مندان به غارنوردی و طبیعت بسیار جذاب است.

غار چاه درغول از غارهای عمودی ایران می باشد ، به همین دلیل برای فرود به آن نیازمند تجهیزات کوهنوردی هستید. همچنین حتما به صورت تیمی برای اکتشاف غار اقدام کنید و از یک راهنما که به مسیر غار آشنا باشد نیز کمک بگیرید. فرود به غار درغول در شب کمی مشکل و خطرناک می باشد و بهتر است در طول روز اقدام کنید. مواردی را که راهنما گوشزد می کند، رعایت کنید تا بدون هیچ مشکلی از دیدن این جاذبه زیبا و بکر لذت ببرید.
این غار که از نوع غارهای طبیعی به شمار می آید یکی از جاهای دیدنی شیراز است که در نزدیکی روستای تربرا واقع شده است. غار چاه درغول در شمال شرقی شیراز قرار دارد و دهانه آن از نوع سنگی و تقریبا به شکل مستطیل با ابعادی حدود ۳ در ۵ متر است. عمق این غار چیزی حدود ۱۰۰ متر بوده و یکی از نکات جالب توجه در مورد این غار شکل دهانه آن است که انگار در کمال دقت و ظرافت کنده کاری شده است.
طبق آثاری که بر دیواره های غار چاه درغول قابل مشاهده است می توان گفت که این غار از نوع آهکی بوده و اثرات آن بر دیواره های غار مشهود است. از آنجا که فضای داخلی غار چاه درغول بسیار ترسناک و مخوف است این نام را برای آن انتخاب کرده اند. در کل داستان های زیادی درباره این غار بر سر زبان مردم روستای تربرا جاری است که برخی از آن ها واقعا شنیدنی و جالب است
برای رسیدن به غار چاه درغول و دیدن از این همه شگفتی بایستی از سمت شهر شیراز به طرف خرامه حرکت کرده و بعد از اینکه حدودا ۳۰ کیلومتر راه را طی کردید مسیر خود را به سمت چپ تغییر دهید تا از طریق یک فرعی به روستای تربرا برسید. این روستا دقیقا در مقابل روستای کوه گدوون قرار گرفته و غار چاه درغول در نزدیکی آن واقع شده است. غار چاه درغول در دره درغول واقع شده و ارتفاع آن تا کف دره چیزی حدود ۵۰ متر است. طبق آنچه به نظر می رسد انگار که ته غار به دلیل فرسایش مسدود شده و جالب است بدانید طبق آنچه اهالی منطقه می گویند این غار در زمان های خیلی دور محل زندگی عده ای از افراد بشر بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا