تفریح

ساحل جادویی لاک پشتهای کیش

ساحل لاک پشت های کیش در خطۀ جنوبی و در جزیرۀ بکر هندورابی از توابع کیش واقع‌شده است. جزیره مزین شده به نام لاک‌پشت‌ها یکی از مناطق محبوب تفریحی در جنوب ایران است و موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. این ساحل به دلیل وجود لاک پشت های دریایی که در آب‌های آن زندگی می‌کنند، شهرت دارد.

انواع لاک‌پشت های دریایی کیش

انواع لاک‌پشت‌های دریایی که در جزیره کیش زندگی می‌کنند به شرح زیر هستند

لاک‌پشت پشت سبز: این‌گونه از لاک‌پشت‌ها، دارای پوسته‌ای سبز رنگ هستند و پشت آن‌ها نیز صاف و صیقل‌دار است. ظاهر این لاک‌پشت‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توانید در اولین نگاه، آن‌ها را تشخیص دهید. محل زندگی لاک‌پشت‌های پشت سبز در آب‌های گرمسیری است.
لاک‌پشت پوزه عقابی: این‌گونه از لاک‌پشت‌ها نیز به‌دلیل داشتن پوزه عقاب مانند به‌راحتی قابل شناسایی هستند. لاک‌پشت پوزه عقابی هم توانایی زندگی در آب‌های گرمسیری و هم آب‌های سردسیری را دارد؛ به همین دلیل، به آن‌ها دریانوردان و قاره‌پیمایان حرفه‌ای گفته می‌شود.
لاک‌پشت پشت چرمی: این‌گونه دریایی زیبا، پوست صاف و چرمی شکلی دارد و پشت آن نیز برجسته است. لاک‌پشت پشت چرمی، از گونه‌های کمیابی است که در جزیره کیش حضور دارد، بنابراین ممکن است همیشه موفق به دیدن آن‌ها نشوید.
لاک‌پشت پشت خرطومی: این نوع لاک‌پشت کمیاب را نیز می‌توانید با وجود خرطوم برجسته که در پوسته حیوان قرار دارد، بشناسید. محل زندگی لاک‌پشت خرطومی نیز آب‌های معتدل و گرمسیری است.
لاک‌پشت پشت زیتونی: این‌گونه کمیاب را می‌توانید در زمان تخم‌گذاری در ساحل کیش مشاهده کنید، چراکه تعداد کمی از آن‌ها در جزیره کیش زندگی می‌کنند.

فصل بازدید از لاک‌ پشت‌ های دریایی در کیش

خوشبختانه فرصت دیدن لاک ‌پشت ‌ها در جزیره محدود به یک ماه و یک هفته نیست و شما با توجه به برنامه‌ی کاری و فصل مورد علاقه‌تان برای سفر کردن به جنوب می‌توانید از اواخر ماه پایانی سال تا نیمه‌های مردادماه، زمانی را برای تفریح و دیدن لحظه‌ی باشکوه تولد لاک ‌پشت‌ها در این جزیره انتخاب کنید. دیدار با این موجودات خشک‌پشت با هماهنگی مرکز حفاظت از آن‌ها صورت می‌گیرد که امنیت آن‌ها به خطر نیفتد.

توصیه‌های محیط زیستی در خصوص لاک ‌پشت ‌های دریایی

ناگفته نماند که این روزها زنده ماندن برای یک لاک ‌پشت‌ هم سخت‌تر از پیش شده. اجداد او همین که چند سال نخست زندگی را پشت سر می‌گذاشتند، تقریبا مطمئن می‌شدند که خطری جز چرخه‌ی ثابت طبیعت‌ آن‌ها را تهدید نمی‌کند و صدسال زندگی در انتظار آن‌هاست. اما امروزه تورهای ماهیگیری و موتورهای بی‌رحم قایق‌ها و کشتی‌ها خیال آسوده را از لاک ‌پشت ‌ها سلب کرده و خواب راحت را از آ‌ن‌ها گرفته است و حالا باید تمام سال‌های زندگیشان را با ترس از مرگی ناجوانمردانه و بی‌ثمر بگذرانند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا