تفریح

آبشار زیبای هریجان کجاست؟

روستای هریجان یکی از نقاط گردشگری محبوب در منطقه کلاردشت مازندران است. این ناحیه با طبیعت بکر و جنگلی و حیات‌وحش بی‌نظیری که دارد همواره مورد استقبال مسافران و طبیعت‌دوستان قرار گرفته است.

در همسایگی روستا آبشاری خروشان بر فراز کوه‌های عظیم و تخته‌سنگ‌های استوار دیده می‌شود که به‌علت نزدیکی این جاذبه به روستای هریجان آن را آبشار هریجان نامیده‌اند. آبشار هریجان در منطقه‌ای حفاظت شده قرار گرفته است.
قدم زدن در مراتع، کوهنوردی در مناطق آزاد کوهستان و استشمام بوی عطر گل ها و گیاهان از دیگر جاذبه‌های گردشگری طبیعی است که در نزدیکی آبشار هریجان سیاه بیشه واقع شده‌اند.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار هریجان

امامزاده شاهزاده محمود (ع)

در مسیر رسیدن به آبشار هریجان روستاها و طبیعت زیبایی سر راهتان خواهد بود. اکثر افراد ترجیح می‌دهند مسیر رسیدن به آبشار را تا حدودی پیاده بروند و از این مراتع سرسبز و پرگل و هوای پر از اکسیژن لذت ببرند.
هریجان با خانه‌های قدیمی و جدید خود هم از زیبایی یک زندگی روستایی هیچ چیز کم ندارد. امامزاده شاهزاده محمود (ع) هم مکانی معنوی است که می‌توانید ساعتی در آنجا استراحت کرده و به راز و نیاز بپردازید. هنگامی که وارد روستا می‌شوید، گنبد زیبای این امامزاده را از دور هم می‌بینید.

مرداب هسل چالوس

مرداب هسل در 10 کیلومتری چالوس قرار دارد. اگر در فصل بهار و تابستان به این مرداب سفر کنید، بر سطح مرداب جلبک‌های سبز رنگی را مشاهده می‌کنید که با درختان سبز رنگ اطراف مرداب هم‌دست شده‌اند و جلوه بسیار زیبایی به منطقه بخشیده‌اند.

پارک جنگلی فین چالوس

پارک جنگلی فین چالوس مکانی تفریحی با امکانات رفاهی متنوع است. با رفتن به این پارک جنگلی می‌توانید نظاره‌گر گونه‌های متنوع جانوری، مردابی آرام و درختانی سربه‌فلک کشیده باشید. عبور رودخانه چالوس از کنار این پارک جنگلی زیبایی خاصی به آن بخشیده.

در پارک جنگلی فین آلاچیق‌های بزرگ و خانوادگی، مکانی برای کمپینگ چادر، مغازه‌های سوغاتی فروشی، مکان بازی برای کودکان و نیمکت برای نشستن گردشگران مهیا شده است.

گونه های جانوری روستای هریجان

منطقه هریجان دارای جانوران گوناگونی مثل کل‌وبز، خرس، پلنگ، تیهو و کبک است و خوشبختانه جزو نواحی شکارممنوع کشور محسوب می‌شود. همچنین برای ورود به این منطقه و صعود به ارتفاعات آن باید از اداره محیط‌زیست مجوز دریافت کنید.

فصل مناسب برای سفر به هریجان

فصل بهار بهترین زمان برای سفر به هریجان است. در این فصل، دشت‌های اطراف آبشار پر از گل‌های وحشی زیبا می‌شود. علاوه بر این، آبشار هریجان در فصول سرد بسیار پر آب است ولی رفتن به اینجا دشوار و خطرناک خواهد بود. در فصل تابستان نیز آب آبشار بسیار کم خواهد شد و زیبایی آن به اندازه فصل بهار نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا