تفریح

روستای گلدیان بکرترین روستای گیلان

روستای گلدیان در رودبار یکی از بکرترین و زیباترین نقاط گیلان و ایران است که در نزدیکی قله آسمان سرا قرار دارد.

ییلاق آسمان سرا رودبار سرشار از زیبایی‌هاست. به ارتفاعات که برسید گودال بزرگی را می‌بینید که محل جمع آوری برف و آب باران است. اگر خوش‌شانس باشید، آبگیری پرآب را مشاهده خواهید کرد. این آبگیر درگذشته برای دامداران و کشاورزان شهرهای اطراف هم بسیار حیاتی بوده است، تا جایی که حتی از رشت نیز برای بردن آب به این نقطه می‌آمدند.
اگر عاشق گل و گیاه باشید، گیاهان دارویی و زینتی بسیاری را در این مکان خواهید دید. گل زعفران،انواع پامچال، بنفشه و لاله‌های وحشی را نیز در آسمان سرا می‌توانید ببینید.
این روستا جزو مناطق همیشه سبز می‌باشد و این موضوع باعث شده است که حیوانات بسیار زیادی از جمله خرگوش، گراز، خرس، شاهین، موش کور و عقاب و در آن زندگی کنند.

جاذبه‌های دیدنی روستای گلدیان

آبگیر گلدیان که با وجود تک درخت خود شهرت دارد برای علاقه مندان زیبایی های زیادی داشته این تک درخت را یکی از زیباترین نواحی می توان دانست

قله آسمان سرا

یکی از بهترین مناطق دیدنی روستای گلدیان قله آسمان سرا است که در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و حدود ۱۵ کیلومتر از روستا فاصله دارد. مسیر رسیدن به این قله بسیار زیبا و لذت بخش است.

غذاهای سنتی روستای گلدیان

باقلا قاتق: اگر طرفدار غذاهای شمالی باشید، قطعاً باقلا قاتق را می‌شناسید که یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای روستای گلدیان است
میرزاقاسمی ،ترشی تره ،سیر قلیه ،کال کباب از دیگر غذاهای سنتی این روستا است.
سوغات این روستا شامل انواع ترشی‌های مختلف، زیتون و تمام فرآورده‌های آن مانند صابون زیتون و روغن زیتون، لباس محلی، دستباف پشمی، نمدمالی، جاجیم بافی، گلیم بافی و فرش بافی است.
بهترین زمان سفر به روستای گلدیان

روستای گلدیان به دلیل آب و هوای بکر و مناسبی که دارد، برای سفر برای تمامی فصل‌های سال مناسب می‌باشد؛ اما بهترین و ایده‌آل‌ترین فصل برای سفر به این منطقه، فصل بهار است که در این زمان پوشش گیاهی خاص و خیره‌کننده‌ای تمام این روستا را در بر می‌گیرد. در فصل بهار هوای این منطقه معتدل‌تر است و پوشش گیاهی سبز در تمامی نقاط آن دیده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا