تفریح

چشمه دیمه پیشنهاد بهاری “گردش تفریح”

چشمه دیمه کوهرنگ در ۱۰ کیلومتری شمال غربی شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ، در روستای دیمه استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

چشمه معدنی دیمه به دلیل قرارگیری در یک منطقه بسیار معتدل، خوش آب‌وهوا و سرسبز، هرساله میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر نقاط کشور است. آب چشمه دیمه بسیار خنک، گوارا، زلال و تمیز است. آب چشمه دیمه یکی از غنی‌ترین و پرخاصیت‌ترین آب‌های جهان است و سرشار از کلسیم و انواع مواد معدنی است. همچنین این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۵ آبان ۱۳۸۸، در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.
آب این چشمه در پیشگیری از پوسیدگی دندان و درمان بیماری‌های استخوانی و کلیوی مؤثر است. به همین دلیل از آب این چشمه برای تولید آب‌معدنی در کارخانه آب‌معدنی کوهرنگ استفاده می‌شود که این آب هم در داخل استفاده و هم به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری چشمه دیمه

دشت لاله‌های واژگون
از پربازدید‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به چشمه دیمه، می‌توان دشت لاله‌های واژگون را نام برد. این دشت که مساحتی ۳۶۰۰ هکتاری دارد، به‌عنوان اثر طبیعی ثبت ملی شده است. لاله‌های واژگون در زبان محلی به گل گریان و اشک مریم شهره هستند
پیست اسکی چلگرد
پیست اسکی کوهرنگ از دیر باز در فصل زمستان پذیرای اسکی بازان زیادی بوده ‌است. این پیست مجهز به سیستم ‌های بالابرنده است این منطقه فراوان دیده می ‌شود.
تونل کوهرنگ
این تونل تاریخی که برای انتقال بخشی از آب رودخانه کوهرنگ به زاینده‌رود ساخته شده و سه تونل پی‌درپی دارد، دارای آب‌وهوای بسیار معتدل است

پوشش گیاهی و حیات جانوری

در اطراف این چشمه می‌توان، درختان کهن بلوط و دیگر درختان موجود در مناطق سردسیری مانند درخت‌هایی از خانواده‌ای افرا را مشاهده نمود. وجود آب، مراتع و پوشش گیاهی مختلف در این منطقه باعث شده است گونه‌های جانوری بسیاری مانند کفتار، گرگ، شغال و روباه و گونه‌های مختلف پرندگان از جمله کبک در این منطقه زندگی کنند.

بهترین زمان سفر به چشمه دیمه

بهترین زمان بازدید از چشمه دیمه در فصول بهار و تابستان است. پیشنهاد گردش تفریح برای سفر به چشمه دیمه در بهترین زمان سال، ماه اردیبهشت است که می‌توانید شاهد لاله های تازه شکفته شده نیز باشید. اما اگر علاقه مند به اسکی هستید باید فصل زمستان را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا