جهان بین

سفر به کوچک‌ترین کشور دنیا که از آن بی‌خبرید!

سیلند در واقع یک ریز ایالت است که در ده کیلومتری سواحل انگلستان واقع شده‌است.

این سکوی دریایی تاریخچه بسیار پرباری در پشت خود دارد که باعث شد کشوری باشد که برای ورود به آن باید پاسپورت داشته باشید. این کشور حتی پاسپورت خود را دارد که می توان از آن برای سفر به شصت کشور مختلف در سراسر جهان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیلند یا حداقل سکوی دریایی که امروزه یک کشور را در خود جای داده است در طول جنگ جهانی دوم توسط بریتانیا به عنوان یک قلعه دفاعی ضد هوایی در برابر جنگنده ها و بمب افکن های آلمانی ساخته شد. پس از پایان جنگ، این پلت فرم هرگز مورد استفاده قرار نگرفت و تخریب نشد.

در دهه 1960 گروهی از دی جی های مبتکر از این پلت فرم برای راه اندازی یک ایستگاه رادیویی غیرقانونی استفاده کردند تا موسیقی پاپ را به گوش شنوندگان بریتانیایی برسانند. از آنجایی که آنها در یک مکان دور افتاده بودند، دستگیری آنها برای مقامات انگلیسی دشوار بود. مشکل این است که بی‌بی‌سی را که در آن زمان کنترل صنعت رادیو بریتانیا را در اختیار داشت، تحت تأثیر قرار داد، زیرا چیزی به نام رادیو تجاری وجود نداشت.

یکی از جنبه های بسیار جالب این است که چند قلعه دریایی از این دست در جنگ جهانی دوم راه اندازی شد و این طرح با ایستگاه های رادیویی دزدان دریایی بسیار جالب به نظر می رسید.

خوب، این طرح به اندازه کافی جالب بود که «پدی روی بیتس» را وادار کند، شغل خود را به عنوان یک تاجر ترک کند، و ایستگاه رادیویی خود را راه اندازی کند که برای پخش موسیقی به اسکس، انگلستان استفاده می شد. ایستگاه رادیویی او «رادیو اسکس» نام داشت.

پدی روی بیتس تصمیم گرفت که تمام خانواده اش را بردارد و کشور خود را در یکی از قلعه های دریایی مورد استفاده در جنگ جهانی دوم بسازد. او این تصمیم را زمانی گرفت که دولت بریتانیا اجازه تجارت را می‌داد. رادیو، به این معنی که او می تواند یک تجارت قانونی را اداره کند. بنابراین در 2 سپتامبر 1967، او قلعه دریایی “راف تاورز” (نام مستعار قلعه دریایی) را شاهزاده سیلند اعلام کرد.

همانطور که آنها شهرت کشور خود را توسعه دادند، شروع به صدور ارز، تمبر و حتی پاسپورت خود کردند. تنها 300 پاسپورت تا کنون در طول سال ها صادر شده است، فقط برای افرادی که شاهزاده سی لند می توانست به آنها اعتماد کند.

منبع: historyofyesterday

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا