گوناگون

ارتباط کرونا ویروس با ریزش مو

در این پست میخواهیم در مورد موضوعی صحبت کنیم که در حال حاضر گریبانگیر بسیاری از افراد جامعه است. و اون چیزی نیست جز ارتباط بیماری ناشی از کووید۱۹ و ریزش موی سر در مبتلایان به آن.

آیا این بیماری ریزش موی سر میدهد؟ بله، هر بیماری عفونی و تب داری میتواند ریزش مو بدهد. بدین صورت که عمر تارهای مو را کوتاه می‌کند و تعداد بیشتری از آنها وارد فاز ریزش می‌شوند.

معمولا با شروع بیماری بلافاصله و یا با تاخیر میتواند این مشکل هم آغاز گردد و معمولا ۲ الی ۳ ماه پس از بهبود همچنان این ریزش مو ادامه می یابد. ولی در بعضی موارد و در درگیری‌های شدید ریوی و سایر مشکلات ناشی از این بیماری میتواند باعث شود ریزش مو تا ۶ ماه پس از بهبود کامل هم ادامه یابد. حتی افسردگی ناشی از کورونا هم ریزش مو میدهد و این زمان را میتواند طولانی تر هم بکند.

بهترین کار در این زمان صبوری است. باید این دوره طی گردد و راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد (فقط در صورت کمبود املاح یا ویتامین در فرد میتوان مکمل خوراکی استفاده نمود که البته ریزش مو ناشی از کووید ۱۹ را کاهش نمی‌دهد و باعث کاهش ریزش موی ناشی از این کمبودها میشود).

پس از این دوره معمولا ۸۰ تا ۹۰ درصد موها بر میگردند. برای تسریع و احتمال برگشت موها، همچنین افزایش کیفیت تارها و فولیکول موها میتوان مکملهای خوراکی مو را بصورت طولانی مدت مصرف کرد و همچنین مزوتراپی پوست سر کمک بسیار زیادی به بهبود میکند. متاسفانه مکملهای خوراکی می‌توانند باعث افزایش اشتها و چاقی در بعضی افراد گردند ، در صورتی که مزوتراپی چنین مشکلی ایجاد نمی‌کند.
ناگفته‌ نماند که مزوتراپی باید فقط با تشخیص و توسط پزشک و همینطور با استفاده از مواد مزوتراپی مورد تایید وزارت بهداشت انجام گردد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا