گوناگون

تمام مشکلات قلبی و عروقی را در پاییز با این میوه نابود کنید

خرمالو، یکی از بهترین میوه‌های پاییزی است که منبع غنی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌‌ها محسوب می‌شود.

مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که خوردن این میوه می‌تواند از تصلب شریان و عوارض آن جلوگیری کند. طعم شیرین خرمالو به خاطر مقدار فراوان قند به‌خصوص فروکتوز و گلوکز است.

خرمالو جزء میوه‌های انرژی‌زاست و هر 100 گرم آن 70 کیلوکالری انرژی دارد و بیشترین مقدار فیبر خرمالو در پوست آن است. رنگ نارنجی این میوه به‌خاطر رنگدانه‌های متعدد مانند کاروتنوئیدها، فلاونوییدها، لیکوپن و گِزانتین است. خرمالو مانند انبه، طالبی و زردآلو سرشار از پروویتامینA یا بتاکارتن است. میزان ویتامین C نیز با توجه به رسش میوه متفاوت خواهد بود. از نظر موادمعدنی نیز خرمالو میوه ایده‌آلی است و علاوه بر پتاسیم بالا حاوی کلسیم، فسفر و مقدار کمی آهن، مس، منگنز، منیزیم و سدیم است.

آنتی‌اکسیدان‌های سرشار خرمالو خواص متعددی برای سلامت بدن به‌خصوص مقابله با بیماری‌های قلبی‌عروقی دارد. همچنین، مصرف این میوه به کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون کمک می‌کند و فیبرهای آن در بهبود متابولیسم چربی‌ها تاثیر دارند. مطالعات نشان می‌دهد که خرمالو در پیشگیری از تصلب شریان و عوارض آن نیز موثر است.
در ضمن، کاروتنوییدها و فلاونوییدهای خرمالو در مقابله با استرس اکسایشی نقش دارند و می‌توانند زمینه بروز بیماری‌های ناشی از عملکرد رادیکال‌های آزاد مانند سرطان‌ها و عوارض آلاینده‌های جدی را کاهش دهند. پس در فصل این میوه، آنرا از دست ندهید!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا